Min älskling är sjuk..

MiniLi

Trådstartare
Jag fick lämna min lilla älskling Alice hos veterinären idag. De säger att hon troligen måste ligga inlagd i flera dagar :cry:

Det började i tisdags när hon fick i sig lite ägg som magen blev orolig av. Hon kräktes en del men var fortfarande pigg och glad. Jag tyckte hon blev bättre i onsdags men sen i går på kvällen blev hon sämre igen och nu på morgonen ringde jag veterinären dit jag fick komma direkt.

Hon är uttorkad, har blodbrist och en infektion. Ska ligga med dropp och antibiotika..

Är så himla ledsen och orolig :(:cry:

309154_10150287728263997_744858996_8018998_1011050389_n.jpg

Sv: Min älskling är sjuk..

Men lilla vännen då... :( Det var till att se ynklig ut... :(

Hovar,tummar,tår och tassar hålls här hemma för att hon snart får komma hem till matte igen! :)

Jag förstår hur orolig du är, har hämtat hem min hund från sjukhuset i onsdags. :(

Vi håller alla tummar och tassar här hemma att Alice snart återhämtar sig.
:) Du får försöka tänka att hon är i de bästa händer och blir väl omhändertagen och nog snart är pigg igen.

Tack alla!

Ja jag vet ju att de kommer ta hand om henne men det är ändå jättejobbigt att lämna iväg sådär.. Hon är dessutom väldigt mammig, kan tänka mig att hon blir orolig.

Hoppas bara på att de INTE ringer. Så länge telefonen är tyst betyder det iallafall att hon är stabil..

Innan jag åkte därifrån sa veterinären att det troligen började med vanliga kräkningar som sen har orsakat en infektion i halsen. Uttorkningen är ju för att hon har slemmat och kräkts så mycket. Var blodbristen kommer från vet jag dock inte..

De röntgade lungor och strupe när jag var på plats, och där fanns inget tokigt. De skulle röntga magen då när jag åkte, och eftersom de inte ringt antar jag att det var ok där också.

Det pinsammaste var att jag nästan svimmade när de tog blodprov på henne :o
Hade inte ätit kvällsmat och hann inte med frukost då vi fick en så tidig tid. Så hungern + nålar och blod gjorde att jag fick sätta mig med huvudet mellan benen och sköterskorna fick hämta mat åt mig!

Jag tror de är vana. :)
Jag själv var ungefär som en geleklump när vi var inne med Fanny. Jag var nog inte till mycket hjälp. :o

stackars lilla Alice! håller tummarna för att ni snart ska få hem henne igen!!!!

KL

Nej men lilla Alice, alla vi här hemma håller tummarna för att hon kryar på sig snart !

Ånej lilla fina Alice :( Även här hålls tummar, hovar och tassar för att hon blir bättre snart

Just så har jag hört många hundar haft i sommar. Flera som legat inne och fått dropp och flera som fått om det, men då har matte/husse varit mer uppmärksamma och kunnat behandla det hemma.

Går säkert bra för din Alice :)

Veterinären ringde nyss för att uppdatera. Hon är stabil men läget är väldigt allvarligt.
Troligen har hon en lugninflammation plus att buken är väldigt gasig och irriterad. De oroar sig för att det kanske är ngt som sitter fast i tarmarna. I så fall måste de operera vilket är extremt riskfyllt pga lunginflammationen.
Hon kräks fortfarande, vilket ställer till bekymmer med kontrastmedlet de försöker få i henne. Men de har iallafall kunnat se att vätskan tar sig genom halsen och magen. De kommer fortsätta röntga för att se om vätskan passerar genom tarmarna eller om det finns ett stopp.

Han sa också att hon är piggare än hon "borde" vara. Hon är lugn och inte speciellt orolig men blir väldigt glad när hon får besök.

Jag tror inte jag kommer kunna sova inatt. Tanken på att min älskling kanske måste opereras och då kanske inte överlever är helt vansinnig..

:cry:

Just så har jag hört många hundar haft i sommar. Flera som legat inne och fått dropp och flera som fått om det, men då har matte/husse varit mer uppmärksamma och kunnat behandla det hemma.

Går säkert bra för din Alice :)

Jag kanske tolkar dig fel nu men menar du att jag har varit ouppmärksam och borde kunnat lösa det här på egen hand?
Är inte precis vad man vill höra i det här läget..

Nu är jag inte Grana, men jag tolkar det som att hundarna fått ligga inlagda med dropp först, kommit hem och varit på gång att bli dåliga igen men att ägarna då känt igen symptomen. Inte att du inte varit uppmärksam.

Det kanske inte var så Grana menade men så tolkade jag det i alla fall :)

Jag hoppas verkligen att Alice klarar sig!

Åh. Jag är verkligen inte klar i huvudet, nu när jag läser igen så förstår jag nog vad Grana menade. Sorry.

De är nu säkra på att ngt sitter fast i tarmen och måste operera.

:cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 970
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Så orolig för min tjej, en landseer tik på 10 månader. När vi vaknade i lördags var hon slö och hade hög feber (40). Veterinären...
Svar
2
· Visningar
1 505
Senast: Ela
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 257
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka