Min älskling är borta...

Sandraaa

Trådstartare
Det som inte fick hända har hänt.. :cry: Allt gick så fort... Men igår när jag kom hem hittade jag min lilla älskling död i hans bur. Bara någon timme tidigare var han precis som vanligt. Han hjärta måste ha stannat helt plöstligt, ändå skönt att han inte plågades för det tror jag inte han hant göra. Tårarna bara rinner :cry: Jag älskade ju honom så mkt, min söta lilla Hampe är borta. Jag kan inte förstå att jag inte kommer få träffa dig mera, att det inte hoppar omkring någon söt liten kanin i din bur längre...

Hampus, älskar dig föraltid och du kommer alltid finnas kvar i våra hjärtan!! :love:

* plötsligt slockar en låga som värmt och givit allt. Ett ljus blåses ut och hastigt känns allting så isande kallt. Någonting brister stilla en röst och en sång dör ut. Och starx förminner man tydligt att ingenting är som förut *

R.I.P Hampus

*2001
*2005.09.02

EVIGT ÄLSKAD OCH SAKNAD :cry:

hampe4litet.jpg

Sv: Min älskling är borta...

På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...

*Tröstkramar*

Det är aldrig lätt att mista ett djur men jag tror säkert att han haft det härligaste livet han kunnat önska sig.

Usch vad tråkigt! :cry: Min kanin är 8 år så snart kommer den dag jag mister honom :cry: Dock är han väldigt pigg och fräsch så jag hoppas att han får leva ett tag till...

*tröstkramar*
Förlorade min kanin i vintras :(

Ja det var asjobbigt... :cry: Ingen anade att något var fel, han var precis som vanligt när jag lämnade honom en timme tidigare.
Var så hemskt att se honom ligga där, helt stel och helt... död.. =`(
Klappade honom länge och sen var det så hemskt att begrava honom, lägga honom på hans filt o sen i ner med kartongen i jorden.. naej, ursch vad jag tjöt.. =`(

Tack för alla tröstkramar!!

Tviggy1081: håller helt med dig, var bara tvungen att ta med den!

Usch, jag lider med dig. Det är oerhört tungt när sådant sker. Kaniner är ju tyvärr sådana att de håller skenet uppe in i det sista, det är svårt (svårare än på exempelvis en hund) att se om en kanin är dålig.

Jo, det är ju det... fast jag tror faktiskt inte han har mått dåligt innan. han har varit precis som vanligt och ätit och allt sånnt. Tror det var något plötsligt som hände. Så att hjärtat bara stannade helt plötsligt...

Hur som helst så var det vidrigt.. :cry: Är så tomt här hemma utan min älsklig och tårarna rinner så fort jag ser hanns tomma bur. Nu håller vi visserligen på att ta bort både inneburen o uteburen, men det känns nästan ännu hemskare än att se buren tom, det blev så tomt och man inser nu verkligen att han är helt borta.. :cry:

Jo, jag vet. Det är fruktansvärt när man ser djurets saker ligga kvar efter att de själva är borta. Vi gjorde också så, när vår sista kanin dött, att vi rensade bort allt - en del gav vi bort, en del slängde vi - kunde inte heller stå ut med synen av den tomma uteburen.

Och det är förmodligen en klen tröst idag, men försök trösta dig med att din kanin dog så plötsligt och slapp vara sjuk eller lida.

Jo, jag försöker tänka att det var skönt att han slapp plågas vilket han i allafall antagligen slapp eftersom vi inte märkt något. Men samtidigt hade jag ju velat kunna ta farväl av honom och verkligen få "berätta" för honom hur mkt jag älskade honom. Låter säkert helt sjuk, men ni kanske fattar hur jag menar...

Usch ja, det är så tråkigt när något djur går för bort för en.
Det är bara en månad sedan jag fick se min ena kanin som var 7 år gammal ligga i buren. Han höll på och dö för mig. Jag tog upp honom och hade honom i knäet i ca 10-15 min innan han slutade att andas. Det var jättejobbigt. Dagen efter begravde vi honom utanför hästhagen.
Nu har jag bara hans kompis kvar, en dvärgkanin som är över 12 år gammal. Jag håller på med honom väldigt mycket varje dag nu så att han inte sörjer ihjäl sig. Han får springa på gräsmattan och vara med oss när vi ser på tv:n osv.
Än så länge har jag inte sett att han verkar sörja för mycket. Han äter som vanligt osv..
Men jag bävar för den dagen när han ligger i sin bur och har somnat in för alltid.
Har nyss fått avliva 2 hundar och 2 katter inom loppet av 10 mån också. :cry:

Senast ändrad:

låter inte kul för dig heller gejsa, skickar en tröstkram till dig oxå!

Sandraaa skrev:
Jo, jag försöker tänka att det var skönt att han slapp plågas vilket han i allafall antagligen slapp eftersom vi inte märkt något. Men samtidigt hade jag ju velat kunna ta farväl av honom och verkligen få "berätta" för honom hur mkt jag älskade honom. Låter säkert helt sjuk, men ni kanske fattar hur jag menar...

Jag fattar hur du menar. Men oavsett om du berättade för din kanin eller inte, så visste han att du älskade honom - djur förstår sådant, bättre än människor i många fall :) .

Senast ändrad:

jo, vi får hoppas att han förstod det ändå... Men ursch vad tomt det känns nu, klarar knappt av att se kort på honom börjar bara gråta.. :cry:

Ja kan inte fatta att det är sant ! :cry:

men du vet att du får ha wilma så mkt du vill !

Liknande trådar

Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 430
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama