Min älskade Tindra

Ickapeltz

Trådstartare
:cry: Måste flytta eftersom det inte går att ha henne i min lägenhet. Hon trivs inte här eftersom ytan är så begränsad (37kvm) och ränner på nätterna. Jag har inte sovit sedan jag flyttade :( . Detta känns jättejobbigt eftersom jag älskar henne mycket högt...

Sv: Min älskade Tindra

För att hon ränner på nätterna? Oj... Att dom springer runt betyder inte att dom mår dåligt, det är innekatters vis att göra av med energi och nått i princip alla innekattägare har hemma.

Öronproppar kanske vore nått?

/MissFideli som haft så i över 8 år och vant sig.

Jag är väldigt känslig när det gäller min sömn. Och jag bor bara i en etta så jag kan inte stänga om mig. Känns jobbigt men jag vet inget annat råd.

Nej, jag tänker inte försöka övertala dig. Kände bara att nått som är så naturligt och självklart när man har katt gör att man vill placera om katten?

Kan du inte prova att aktivera henne på dagtid i stället då? Lek mycket med henne så att hon får spralla av sig på dagen. Det kanske hjälper?
Flytta till en tvåa? ;)

Men sov med öronproppar! det gjorde jag när vi hade två kissar som ÄLSKADE att jaga varandra på natten.

//Sofflan, som vaknar av att kissen hittat en kapsyl på balkongen....

Nu ska jag vara elak..
JAg förstår inte riktigt varför man skaffar sig djur när man tröttnar så fort som dom inte har samma mat och sovklocka som en själv.
Vissa katter leker mycket på natten och kan/vill man inte aktivera dom tillräckligt på dagen så dom sover åtminstone större delen av natten så får man stå sitt kast. Katter är levande djur och ingen tavla eller filt som man gör sig av med när det inte passar:mad:

Att katter springer runt på nättera är inget måste. Jag har nog aldrig upplevt det men utekatter som varit inne på nätterna. Däremot med innekatter.

Hoppas att hon finns i närheten så att du kan hälsa på henne. Eller att du kanlösa det på något annat sätt - kanske byta till en lägenhet på bv? Det är lätt att vara egoistisk och inte se kattens problem för att lösa sina egna. Men om katten behöver gå ut måste den ha den möjligheten. Annars anser jag att man plågar djuret.

Tar man på sig ett djur har man samma ansvar som när man skaffar barn. Man måste anpassa sitt liv efter deras efter som att de inte har någon möjlighet att påverka sitt liv.

köp en laserpekare! absolut den bästa kattleksak jag har skaffat.
den enda de leker med!
tror absolut min innekatt blivit lyckligare sen vi skaffade den.
man behöver inte vara så jätteaktiv själv. utan bara sitta och skratta åt hur sjukt kul katten har.
hon sover numer på nätterna.

Hur skulle det vara med kattkompis, då skulle de leka med varandra på dagen och sova mera på nätterna? Plus öronproppar som nån skrev?

Katter är väl av naturen mer aktiva på nätterna!?

Första natten jag hade min katt trodde jag att jag skulle bli galen, fick inte en blund och tänkte att det kanske inte var så konstigt att jag fick överta en katt som någon "tröttnat på" :cry: Men efter några nätter kunde jag slappna av mer, i början handlade det nog mycket om att jag var rädd att han skulle välta ner saker eller klösa på grejer men det har jag lärt mig att det inte är någon fara.

Jag bor också i en etta och det enda rum som det går att stänga in katten på är toaletten, det har jag faktiskt gjort någon enstaka gång när jag haft svårt att sova :o

Dock försöker jag aktivera honom (han apporterar sin leksaksmus så det är bara att sitta i soffan och kasta den på olika håll :angel: ) på dagarna och han håller sig rätt lugn på nätterna.

Nu förstår jag inte hur förra ägarna kunde tröttna på denna underbara katt :love:

(väldigt ot, men: ) Var glad för att katten sköter lekandet själv! Min ena katt får man kasta leksaksmusen åt, varpå han GÅR efter, petar till den med tassen och väntar tills man kommer ikapp och kastar den en bit till :smirk: :D

Att sova med mycket ljud omkring sig är för de allra flesa en vanesak.

Jag tror knappast katten mår dåligt, katter är helt enkelt mest aktiva på natten och det är ju inte konstigt att en innekatt har mycket överskottsenergi.

Min kattpojke är alldeles vild på nätterna, han sover på dagen då jag är på jobbet. Jag har tagit bort alla leksaker som lever om. Har en trapp ner till hallen så han har bara sina mjuka leksaker kvar som inte låter när de studsar ner för trappen.Har visserligen tur som bor i en trea så jag kan stänga om mig, men man kan som sagt sova med öronproppar. Även det är en vanesak.

Jag tycker det är hemskt om man tröttnar på sin katt bara för att den inte har exakt de rutinerna man önskar. Katter är ju levande varelser och man får acceptera att de inte alltid gör som man önskar.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama