:'( min älskade kanin

NagelacksBeroende

Trådstartare
nu är han borta :cry:

jag kan inte förstå att det är sant fortfarande.
även om jag satt med honom tills han slutade andas. jag satt med honom i knät hela tiden.

i över tio år har jag haft honom.

:cry:

IMAggG0004.jpg

(även kaninen på min avatar är han)
:cry: :(

Sv: :'( min älskade kanin

Nejmen fy stackare! Har inte du nyligen förlorat en kanin?

*tröstkram*

jo, uddan. men det känns inte lika "farligt" om jag ska vara ärlig. hade haft henne i två år med aldrig riktigt fått någon "bra kontakt" med henne...

melker har jag liksom haft i över tio år :(
han har funnits där så länge... :cry:

jag kan fortfarande inte förstå :cry:

när jag vaknade imorse tänkte jag att det bara var en hemsk dröm, men det är det inte :(

Poxz skrev:
Stackars ninen och stackars dig! :crazy:

Det är väl knappast synd om kaninen?? Den var ju gammal och döden är ju naturlig.. allt måste ju ta slut. Döden verkar ju ha varit lugn och fridfull. Däremot kan man ju förstå att ägaren sörjer sin vän, naturligtvis. Men att det skulle vara synd om kaninen?? :cool:

Nirak

Igår när mamma kom och hämtade mig så sa hon "melker verkar inte må så bra".
vi åkte till en affär för vi tänkte att vi skulle köpa lite persilja till honom som han älskar, men det fanns ingen. men det fanns färdiga mackor, och på en av dom fanns det en kvist med persilja... så vi köpte den. en kvist persilja för 35 kronor.

när vi kom hem så var det första jag gjorde att gå ut till honom, men han bara låg ner. låg ner i sitt hö. ibland ryckte han till lite...

men jag tog upp honom och pratade med honom lite. sen satte jag mig ner med honom inne på toaletten och bara satt och kramade honom lite och klappade på huvudet.
ibland så röck han till... två gånger skrek han till, och det skriket vill jag aldrig mer höra. det lät så .. hjälplöst på något sätt.

men jag satt där med honom, jag tänkte att jag går inte härifrån.

han blev allt slöare och efter ett tag började han öppna munnen, och stänga den hela tiden.
han gjorde så hela tiden, men för varje gång öppnade han den mindre...
tillslut var han helt still.
och han andades inte mer...

lite synd är det väl om honom eftersom han inte finns mer..
men det var nog ett bra slut, han verkade ju inte lida eller så..
och han dog inte ensam...

NagelacksBeroende skrev:
lite synd är det väl om honom eftersom han inte finns mer..

Det kan väl inte vara synd om någon som inte finns mer?? Jag förstår inte logiken i det. Däremot kan det ju vara synd om dig som saknar honom.

NagelacksBeroende skrev:
men det var nog ett bra slut, han verkade ju inte lida eller så.. och han dog inte ensam...

Precis! Det är ju viktigast! :)

Nirak

*tröstkramar* alltid lika sorgligt :cry: jag vet PRECIS vad du gick igenom eftersom det var så min Ganti lämnade jordelivet, i min famn

:( okej ..
skrek han också?
jag vet inte om alla skriker, jag bara undrar. jag tänkte så han inte hade ont eller något... jag vet inte, han verkade iaf inte ha ont ...

Och jag minns hans ögon, helt tomma :(

NEJ! Stackars dig :(

Du som sa det precis när din andra kanin dog nyligen. Hur svårt det skulle bli när Melker skulle försvinna. Tycker synd om dig! Men skönt att han hade sin vän nära sig in i slutet. Han slapp vara ensam.

Om du vill prata av dig så är jag inne på msn.

:( ja .. jag vet det :/ usch ..
jo det känns ganska bra att jag fick vara med honom tills det var "över" eller vad man ska säga.. men jag kommer nog aldrig glömma hur han såg ut :(
han såg så hjälplös ut.. och skriken :cry:

och du var tyvärr inte inne på msn längre... men vi får prata en annan dag...

Hej gumman...

Jag tycker så synd om dej! Jag kollade på "hemsidan" du hade gjort till Melker... Grät när jag läste om Melkers liv, från början till slut...
:cry: Ush, det är så hemst att mista en vän... Jag vet, gjorde det nyligen. Känns som om man aldrig kommer bli glad igen...:cry: kram på dej! jag tänker på dej!

hejhej ..

:( okej .. ja det är hemskt att mista en vän..
tycker synd om dig med, eftersom du också har mist en vän nyligen :/

*kraam*

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 563
Senast: Stinaelin
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 051
Senast: bobbbo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 427
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama