Min "allroundsele"

Sv: Min "allroundsele"

Draglinje.. Inpassning.. bukgjordar.. baksele..?? Kom igen nu!!

Eftersom du tjatar... :)

Draglinje: Svårt att se, eftersom hästen inte ligger i drag på någon bild. Bild 3 verkar bruten.

Inpassning: Omöjligt (för mig) att avgöra enbart på bilderna.

Bukgjordar: Ja, dom finns ju där, men i övrigt samma svar som ovan.

Baksele: Tycker att den hänger för lågt baktill. I övrigt samma svar som ovan.

Övrigt: Ser inga draglinor på skakel-bilderna, men hoppas dom finns där.
Lokselen kunde hellre ha varit en smidigare vagnshästvariant eller en halvcoller (finns det till kallblod?) eller kanske en rejäl bröstsele. Nu tror jag inte att folk i gemen (passagerare) ens ser sådant, så det spelar inte så stor roll.
Käkremmen ser väl spänd ut.
Vit keps???

Vill avsluta med en bön till alla på "Körning": Undvik att lägga in bilder i trådarna, utan försök använda länkar/hemsidor istället. Det är jättekul och fint med bilder, men tar också en evighet att ladda hem, när man som jag sitter i skogen med trött telefonlina. Allra värst är det med dom svarsinlägg, där man låter bilderna följa med en gång till, ... och en gång till ...

LIA

Emmahpemma skrev:
åååå vad jag saknar skogskörningen!!! :crazy: körde en hel del sånt på gymnasiet.. och det är ROLIGT!!! :bump: :D ¨

ojsan, lite OT blev det nu.. :p

jättefin sele! stör inte alls helhetsbilden på bröllopsbilden! :)

eXakt vad jag tänkte skriva :bow:

du snodde mina ord :mad: :p

Senast ändrad av en moderator:

:o tänkte faktiskt länka :crazy:
Men typ alla andra gör ju inte så :D
Ska skärpa mig! ;)

//L

Nu måste jag få förklart en sak för mig an snabbspännen
Kollade på dom från Börjes och på en sele med snabbspännen och hur fasen ska man fästa dom...på Börjes ser de ut som om det fattas en rem ju.....

Titta här http://groups.msn.com/RKG/sele.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=12 .. den "nedre" remmen som sitter i ringen ...den finns ju inte på börjes?!.

Nu kan jag inte se bilden du länkar till och förstår inte riktigt vilken rem du syftar på MEN
Upptill sätter du fast snabbkopplingen i däckelremmen (alltså den som går över däckeln. Nertill sätter du fast den i bukgjorden. Dessa 2 remmar finns ju redan på en befintlig däckel (om man i´nte pratar om små skräpdäcklar) Allt syns tydligt på bilden högre upp:)

NU hänger jag med....haha....*trött*

LIA skrev:
Övrigt: Ser inga draglinor på skakel-bilderna, men hoppas dom finns där.
Lokselen kunde hellre ha varit en smidigare vagnshästvariant eller en halvcoller (finns det till kallblod?) eller kanske en rejäl bröstsele. Nu tror jag inte att folk i gemen (passagerare) ens ser sådant, så det spelar inte så stor roll.
Käkremmen ser väl spänd ut.
Vit keps???
LIA

Du ser inga linor för att det inga finns... Det är rekade skacklar ist på arbetsvagnarna. Bröllopsvagnen har tyvärr ingen svägel så den kör jag utan linor (fy på mig, hihi).. Ingen dödssynd kanske med tanke på att det är en relativt lätt körning med en ganska rejäl loksele.

Den vita kepsen använder jag inte längre eftersom jag kom över en snyggare, svart med lackskärm..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka