Min "allroundsele"

Sv: Min "allroundsele"

Hehe ja nått typ är det ju :p
Det måste ju vara bra om man kan måttbeställa loksele till shettis - jag avis!! :bump: :bump:
Fast det kostar ju lite å, men va fanken om man har råd att ha häst kan man nog kosta på sig en bra sele oxå!
(Jag tycker det är riktigt tjatigt med körning o pengabrist och är trött på alla snåla rackare :D)

/Lisa

Det är en jättesnygg sele du har som passar lika bra till skogskörningen som till bröllopskörningen, tycker jag! Och Gusten är en jättesnygg häst!:love:

Hade inte du en lös loka med selettdäckel när ni körde maratonvagnen i somras på prisutdelningen (SM)? Kan du inte visa bild på den? Tyckte den var så snygg och här har ju varit en del diskussioner om man kan ha så!;)

Aha jag är inte ensam om den iden då!?
Pinge fram med bild om du har!
:bump:

/Lisa

nm05.jpg

Foto taget på Fjord-NM i Oslo i somras.. Lokan är från arméns lätta "kanonspanns-sele", baksele och däckel är Willabs finsele.

Senast ändrad av en moderator:

aha, hur har du fäst skakeln pinge? Jag är väldigt inne på att köpa en willab, men jag vill ju ha snabbkoppling på däckeln, och det har inte den däckeln. Går det att ta loss skakelhållar remmen och få dit en maratonskakel? //jenny

Här kommer lite svar:
>Madelene<
Blir riktigt imponerad när jag ser en fjording hålla den tunga vagnen på sista bilden, har sett flera nordsvenskar osm har problem med den.

Tävlar du mycket?

Ja just den där nerförshalten var besvärlig och lasset var ganska tungt. Ja vi har tävlat ganska mycket med Gusten.. 2004 var väl hans "glansår". 23 blågula rosetter!! *skryter lite* Hihi..

>snigelfarmor<
Vad är Tiljanders för något?

Det är en lokal sadelmakare.

>fragansia<
Stam?

e. Gjöstein 171 u. Tulla 1989 ue.Loke 78 uu.Silvia 1666 ee.Keisar N1918 eu.Lilja N13552

Kul att ni gillar bilderna och selningen jag blir verkligen jätteglad, men.... Det är ju ingen diskution!!

Draglinje.. Inpassning.. bukgjordar.. baksele..?? Kom igen nu!!

Ärligt, varför orda med ett proffs?
Inte sitter jag o tjafsar om miamiamia´s draglinje!! Hon som ju ska undervisa mig på söndag i tömkörning :) (med nya ponnyn whooiii)

Kan du svara på willbfrågorna?

snigelfarmor skrev:
aha, hur har du fäst skakeln pinge? Jag är väldigt inne på att köpa en willab, men jag vill ju ha snabbkoppling på däckeln, och det har inte den däckeln. Går det att ta loss skakelhållar remmen och få dit en maratonskakel? //jenny

Bra att du påminde mig om det.. Jag köpte snabbspännen från Tärnsjö.. Det har ju pratats om dem på annan tråd. De är lite dyra kan tyckas men det är det värt..

carola_o_gusten_2.jpg

Så här såg det ut med brösta.. Inte så himla bra kanske?? Här ser ni snabbspännena till skackeln också. De passar på Willabselen men inte på den finselen som Hööks säljer. Jag hade en sån tidigare..
Det ingår ingen bukgjord till snabbspännena men den som följer selen passar.

Senast ändrad av en moderator:

gustenigen.jpg

Draglinjen blev betydligt bättre med lokorna (iaf på min häst) för då fick jag upp dragpunkten ca 10 cm. Och med lokor så han slipper dra, dels med strupen och dels med bogbladens spetsar.

Tack min vän J.S för bilden som jag hittade i inkorgen när jag kollade :)

Det var värst vad det ramlade in svar här då...*skrattar*..
Skulle bara kika in en snabbis ju../T

Jag fick beställa bukgjord med när jag bytte till Tärnsjös snabbkopplingar på min Willab sele. På ena selen fick jag dessutom karva lite på sidorna på remmen som går över däckeln för den var bredare än Tärnsjös.
Såg att Börjes säljer snabbkopplingar i deras senaste katalog. Någon som vet vilken kvalite det är på dessa?

*knapplån*

..*viskar*..hur ser en snabbkoppling ut ...och hur använder man den? *host* :angel:

_L_ skrev:
Varför klär inte din shettis i loksele?
Dom tar väl mått o syr loksele därefter! :bump:
/L
Klart man blir avis på ett sådant stiligt ekipage! Jag har en shettis som sällskap, den blir körd på slät mark ca 2 ggr i veckan och då springer man inte iväg och köper måttbeställd loksele även om man har råd. Equilex-sele och rockard duger gott, och ja, jag använder draglinor, svängel och baksele...
//marti

_L_ skrev:
Hehe ja nått typ är det ju :p
Det måste ju vara bra om man kan måttbeställa loksele till shettis - jag avis!! :bump: :bump:
Fast det kostar ju lite å, men va fanken om man har råd att ha häst kan man nog kosta på sig en bra sele oxå!
(Jag tycker det är riktigt tjatigt med körning o pengabrist och är trött på alla snåla rackare :D)

/Lisa
Tack för den! Det var intressanta slutledningar du drog utifrån mitt inlägg! Du vet ju inte ett skit om mig, min ekonomi, mina hästar etc.
//marti

PS Ursäkta Pinge att jag tar upp detta i din tråd men ibland blir man rent ut sagt sur...

6090.jpg

Snabbkoppling för skaklar (som Börjes säljer).
Hur dom sitter på däckeln:
har-single-lux-bk.jpg

Enkelt att lossa skaklarna :)

/L

Senast ändrad:

Jag ber om ursäkt förlåt det blev fel kom på den när jag stängt av datan :o :( :o
Inte menat till dig utan jag har märkt överlag att många är snåla/inte har pengar när det gäller körning, så då skrev jag det liksom fast det blev som det var menat til dig men det är det absolut inte ursäkta :crazy: :o
Men det är klart man har inte pengar till allt heller o körning e ju dyrt :crazy:

/:o Lisa :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka