MIn 6 år gamla tik tjuvparad !

Förmodligen blir det en spruta.
Jag spånar mest, dom är båda 2 otroligt fina o h trevliga hundar iaf och köpare till valparna skulle jag vara mycket noga med.

anledning att få en kull skulle vara en upplevelse i sig, en stor upplevelse.
Och förhoppningsvis sälja ett par bra valpar till behövande .

Då rekommenderar jag dig att ta en tik som betalning nästa gång din hane parar en bra tik :)
Du kan ju lämna ut den på hel el halvfoder om du inte vill ha den hemma själv och bara ta hem den för kull.

För åldern på tiken i fråga eller allmänt ?
Är det så mycket komplikationer med hundfödslar ?
Är ju så många som föder upp ändå och alla valpar jag någonsin köpt eller hört om har fötts utan problem.
Men googlar man så kommer många skräckexempel opp.

Jag har själv erfarenhet av skräckexempel även om de flesta valpningar förstås skett utan komplikationer. I ditt läge hade jag varit alldeles för osäker för att låta dräktigheten fortgå, speciellt om du tidigare inte har erfarenhet av födslar.

Då rekommenderar jag dig att ta en tik som betalning nästa gång din hane parar en bra tik :)
Du kan ju lämna ut den på hel el halvfoder om du inte vill ha den hemma själv och bara ta hem den för kull.
Ja man kan ju alltid fråga , men jag vet inte om någon går med på det som betalning :) de säljs ju för 13 tusen :D

Oavsett ras så är det ju så att det är ägarna till föräldrardjuren som sätter "priset" på affären. Vill man ha en valp som hanhundsägare så är det ju upp till tikägaren att avgöra om hanen är värd det.
På raser som ofta får stora kullar är "en valp" inget ovanligt. På raser med små kullar förstår jag att det är annorlunda. Då brukar man ist erbjuda reducerat pris. Tex att hanhundsägaren bjuder på parningen och i gengälld får förstatjing på valp för en kraftigt reducerad summa.

En parning med minst 4 födda valpar kostar ett valppris, om man använder min hane. Dvs mellan 12.000:- och 15.000:- inkl moms. Om du inte tar ett valppris för parningarna kan det ju förklara att hunden är så eftertraktad ;)
Förstår mig inte på dig migo, du har verkat mina hästar jag har träffat dina äldre hundar, du verkade helt normal, men du har fått storhetsvansinne här på internet .
INGEN jag någonsin hört talas om tar 13tusen i språngavgift !
Men visste absolut mina hane är en billig slampa ,vi säger så . Tack och hej du hamnar på ignorera.

Förstår mig inte på dig migo, du har verkat mina hästar jag har träffat dina äldre hundar, du verkade helt normal, men du har fått storhetsvansinne här på internet .
Men visste absolut mina hane är en billig slampa ,vi säger så . Tack och hej du hamnar på ignorera.
Min hane kostar 18.000 eller en valp med första tjing

Men era är väl något av det extra ?

Schäfer ligger på mellan 12000-15000:- Exteriörschäfrarna i den nedre delen av skalan och brukstypen i den övre. Man kan tycka att hundar som det krävs så mycket meriter och hälsokoller på inför avel borde kosta mer men nej..

Hur tänkte du nu ? @Migo s hundar är ju på den övre skalan i den rasen,varför ska hon inte ta bra betalt för en sådan hane?
Jag skulle hoppa o jubla om mina raser var så billiga med dom meriterna

I Schäfer är vanligast parningsavgift+ pris per levande valp. Ganska vanligt är 2000-3000:- för att få nyttja hanen. Pengar som betalas oavsett om tiken tar sig el inte. Sen betalar man 1500-2000:- för varje valp som överlever.
Medelstorlek på en kull är 7 valpar för bruksschäfer och 6 valpar för exteriörschäfer.

Hur tänkte du nu ? @Migo s hundar är ju på den övre skalan i den rasen,varför ska hon inte ta bra betalt för en sådan hane?
Jag skulle hoppa o jubla om mina raser var så billiga med dom meriterna
Jag prata inte om hennes hundar överhuvudtaget , utan hennes dryga kommentar om varför min hane är eftertraktad.
Saksamma alla här på forumet har superhundar .
Irl är det inte,som här.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka