Finns ju mer än bara vita får hur skulle den teorin hålla i sig på dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har hittills inte pratat med speciellt många som på riktigt tänker "skit i utseendet, jag avlar bara på mentalitet!".
Det är ju lite så jag känner att det är med Aussie. Visst, det är ingen direkt liten ras, men de som syns mest och ropar högst är ju utställningsvarianten, de marknadsför sig helt sjukt intensivt.
Och eftersom att det är de som syns - grova, tunga, djupt vinklade pälsberg utan arbetsmeriter utöver rally och utställning - ja, då tror folk att DET är en rastypisk Aussie.
Vi andra, tja, vi har ju bara fula gatuhundar.
Man behöver bara ta sig till Stora Stockholm, ofta omöjligt att se skillnad på Aussies o BCs.Usch har du sett de Aussie som var med på Junior handling i Crufts? Fyrkantiga (feta?) pälsmonster - hade svårt att inse att de faktiskt var en Assuie.
Och jag går hellre till en veterinär som jag VET har kunskap kring hundars reproduktion, än en allmänpraktiserande veterinär som aldrig ens sett en nyfödd valp eller varit med om en valpning.Jag går hellre till en läkare än grannen som har sju ungar om jag har frågor om en abort, svar på din fråga?
I dagens nedläggnings-Sverige så är det nog lättare att få tag på en allmänläkare att fråga om abortpiller än en barnmorska på annan ort >20 mil bort?Och jag går hellre till en veterinär som jag VET har kunskap kring hundars reproduktion, än en allmänpraktiserande veterinär som aldrig ens sett en nyfödd valp eller varit med om en valpning.
Skulle jag vara i behov av en abort för egen del så skulle jag hellre vända mig till en barnmorska än till stafettläkaren på vårdcentralen...
Nä, men jag såg en som kom tvåa i best in show. En tik med päls som en Collie, jättelågt ansatta, tunga öron och väldigt fyrkantig klumpig kropp.Usch har du sett de Aussie som var med på Junior handling i Crufts? Fyrkantiga (feta?) pälsmonster - hade svårt att inse att de faktiskt var en Assuie.
Ja, det blir det ungefär men ingen som tar betalt som ett valppris utan det är per valp som man betalar.Det blir ju ganska exakt ett valppris med de siffrorna du anger?
Fast i min ras kommer det aldrig upp i en valps pris i och med att valparna är för få.Ja, det blir det ungefär men ingen som tar betalt som ett valppris utan det är per valp som man betalar.