Cornelia

Trådstartare
Måste ju få visa vår jättesöta underbara Millami, brittiskt korthår, som vi har tagit över från vår son som inte kunde ha kvar henne längre. Hon är sju månader gammal och leker så fint med lilla Elvira, som jag har presenterat i en tidigare tråd.

545687_378677985497104_100000647171720_1220757_851307019_n.jpg
 
Sv: Millami

Vet inget om brittiskt korthår eller mer ovanliga kattfärger, har hittills alltid haft vanliga bondkatter som inte sett röken av en stamtavla och som varit gråspräckliga, trefärgade eller röda .... ;) Men jag kan fråga sonen, han vet förstås.
 
Sv: Millami

Svartsilver shell eller svartsilver shaded är hon. Shaded är något mörkare än shell (som förövrigt kallas chinchilla) men det är en bedömningsfråga och därför kan vissa av dessa katter "byta färg" beroende på vem man pratar med.
Sen ska väl ögonen vara gröna egentligen, för att vara godkänd på utställningar. Men det kan bli gult om man inte parar inom färgen så att säga.

Söt kisse :)
 
Sv: Millami

Tack!:) Då fick man lära sig lite, jag är som sagt totalt novis på området. Men det är en otroligt mysig katt, som jag gott hade kunnat tänka mig att ha fler av så småningom.
Millami är kastrerad, så hon kan inte föra "fel" ögonfärg vidare.

Jag avlar hästar, så jag är alltid lite intresserad av avel. Kanske blir det en hona av den här rasen för det ändamålet så småningom ....:idea:
 
Sv: Millami

Förstår att du inte får länka till din hemsida, om du har en, men du kanske kan skicka ett litet pm så jag får kika på dina katter?:laugh:
 
Sv: Millami

Har ingen hemsida, då uppfödningen legat nere flera år.

Men bilder har jag!

Min fd avelshona S*Iliadens Yoga "Yoga"
32880659.jpg


Fler bilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id750832_page0.html

Hennes avkomma (min uppfödning) som jag tyvärr fick ta bort förra våren
PR S*Lisuanto's Abiding Addiction "Abbie"
31517459.jpg


Och min nyaste, har henne på halvfoder och har inte bestämt om jag ska ta kull i egen regi sen när uppfödaren tagit sin.
S*Palace&Main's Sparkle-icious "Lillan"
32880647.jpg


Fler bilder:
http://www.pixbox.se/alb_show_id1232145_page3.html
 
Sv: Millami

De har ju så otroligt vackra ögon!:love: Och Lillan är ganska lik Millami, fast i en mörkare färgvariant.

Underbara katter, jag är nog lite kär nu ...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 666
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp