Träffa en hund - Har vi gjort många gånger, sist i måndags när hovslagaren var här med sin vovve Tequila, som Roisin gillar.
Gå över en presenning
Rygga ifrån marken - är inga problem
Rida barbacka - har vi gjort, men det är ett par år sen, jag rider henne inte nu.
Träffa kor - just nu har vi inga kor i närheten, men innan har vi träffat på kossor och det är spännande.
Rycka/klippa manen - kommer inte på frågan!
Ponny som hon är vill jag att hon ska ha en lång och tjock man.
Spola av hästen - vatten är inte så populärt, så svampa av henne är okej än så länge. Men en vacker dag så går det nog med.
Möta en traktor - Gjorde vi ett antal gånger i våras, och det gick bra även om det var lite läskigt.
Trampa i vattenpöl - Är bland det läskigaste som finns, men sist hon tvättades, för en vecka sen blev det pölar som vi tränade på att gå i. Tog en 10ggr innan hon trampade i den...
Gå lös efter dig - Fungerar bra, det tränar vi på regelbundet.
Hoppa över ett dike - Vi har inte hoppat över ett dike med mig på, jag rider henne inte, men annars hoppade hon över ett dike vid hand i förra veckan.
Möta bilar - Är inga problem, hon är så duktig. Hhihi
Lukta på ett paraply - det kanske blir av idag, som det regnar!
Träffa barn - Går bra, men hon tycker inte at de är speciellt intressanta.
Låta en främmande person klappa den - Inga problem
Klia på och i öronen - Är nästan okej, lite läskigt, men samtidigt skönt.
Klappa överallt på kroppen - Är bara mysigt.
Linda benen - Gör vi inte så ofta, det är inte så jättepopulärt, men det går. Sist var för nån vecka.
Träffa en katt - Roisin älskar katter, vi funderar på att skaffa henne en egen kissemiss!
Lastas på en transport - Har vi stora problem med, men vi tränar på det.
Ledas utan att dra eller buffa - Går bra, om inte gräset lockar för mycket eller om hon tycker det är dags för en paus...men buffa eller dra gör hon inte.
Stå still när du hoppar upp - Hon rids inte regelbundet, men står still när man sitter upp.
Spraya med flugspray - det går framåt, varannan spray på kroppen och varannan på borsten fungerar.
Galoppera på en äng/slätt/åker - Hon har inte kunnat ridas på henne så mycket, jag har galopperat en gång på henne och det var i skogen.
Komma på inkallning - Vi tränar på det vid löslongeringen och det fungerar inte jämt men i mellanåt.
Rida i repgrimma - Har vi inte testat än.
Gå på asfalt - Händer då och då.
Gå på grus - Gör vi regelbundet.
Löslongeras - Är vi inte jättebra på ännu, men vi blir bättre och bättre.
Gå undan för tryck - Daglig hantering
Stretcha - Är jobbigt, så jag får envisas.
Stanna när du ber den - Stanna är det hon är bäst på, stopknappen sitter som en smäck!
Hästen ska stå still i boxen fast du har öppet - Fungerar, men inte om jag försvinner för länge, då tar nyfikenheten över....