Miljöträna på tävligsplats - tillåtet?

Yrja

Trådstartare
Är det tillåtet att dyka upp på en tävlingsplats (klubbtävlingsnivå på större ridskola) utan att vara anmäld till tävlingarna? För att miljöträna hästen helt enkelt.

Det kanske varierar, så att man bör man kanske ringa/maila och fråga först?
Är det oönskat med utomstående besökare även om de sköter sig?

Sv: Miljöträna på tävligsplats - tillåtet?

Är hästen vaccinerad enligt vad som gäller och den inte stör någon anna. Så varför inte!

En klubbtävling kan det ju knappats störas på=)

Men jag tycker man ska höra med varje klubb vad dem har för policy.
Men man får ju ta med sig hundar som ej tävlar på tävlingsplatser.... Så länge de sköter sig.

Tack för svaret. :)
Jag skulle tycka att det vore nyttigt för min tokhästs del och vi har en ganska stor ridskola på ridavstånd som ju anordnar en hel del tävlingar såhär på vårkanten. Det brukar vistas hundar i mängder där så det har du rätt i. Han är förstås vaccinerad.

Jag funderar på om man ska ringa eller maila, det är trots allt ganska långt kvar till nästa tävlingstillfälle...

Tack för svaret. :)
Jag skulle tycka att det vore nyttigt för min tokhästs del och vi har en ganska stor ridskola på ridavstånd som ju anordnar en hel del tävlingar såhär på vårkanten. Det brukar vistas hundar i mängder där så det har du rätt i. Han är förstås vaccinerad.

Jag funderar på om man ska ringa eller maila, det är trots allt ganska långt kvar till nästa tävlingstillfälle...

Tycker det låter som en bra idé! Är det långt kvar så kan du ju maila men tror de tycker det är trevligare om du ringer=)

Du får ju inte lasta av hästen utan att först vica vaccintyg så jag antar att det är samma regler även om du bara är där och miljötränar. Hör med ridskolan så går de säkert med på det :)

Ja men jag kan ju vänta med att höra av mig tills det blir mer inpå, så ringer jag då. Tack tack. :)

Fast jag har tänkt rida dit isf, så jag behöver inte lasta ur. :angel: :devil:

Närå, intyg åker med i fickan. :)

kolla med den klubb som har tävling för säkerhets skull. kan inte tänka mig att du inte får det om hästen är vaccinerad. :)
var på en lokal dressyrtävling en gång o då var det en häst med på framridningen som miljötränade. nånstans måste man ju börja :D

Ring och hör med dem när det närmar sig som du tänkte! Har dock svårt att tro att de säger nej? Såvida de inte tror att din häst kommer leva j*vel, men då hade du ju inte tagit ut den på tävlingsplats. Men nej, jag skulle inte neka någon om det var mig de frågade.

Att ta upp plats på framridningen tycker jag kan vara lite mer tveksamt - där beror det på hur stor framridningen är. Tyvärr är det ofta trångt nog med "bara" de ekipage som skall starta...

Att ta upp plats på framridningen tycker jag kan vara lite mer tveksamt - där beror det på hur stor framridningen är. Tyvärr är det ofta trångt nog med "bara" de ekipage som skall starta...

det ekipaget kom in på framridning när klassen nästan var klar, så hon hade nog pratat med arrangörerna om det var ok ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 051
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 953
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 760
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka