Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag besöker aldrig småbarnsfamiljer, känner inga alls, men alla jag besöker har mikro.Ok jag besöker aldrig hem som har en! Kanske för att jag inte umgås med barnfamiljer? Tänker att det är smidigt att ha en micro när en har småbarn? Kan det ha med saken att göra kanske?
Det kan stämma, vet att det ibland blir hotspots och om man inte rör har det kunnat bränna på det stället.Något jag läste om att värma mat i mikron, är att lägga maten som en cirkel, och göra ett tomrum i mitten av tallriken. Ska hjälpa till att fördela värmen bättre. Jag har ingen aning om det finns någon vetenskaplig evidens bakom det, men jag tycker det funkar! Så slipper jag hålla på och stoppa mitt i för att röra runt.
Ser att min rubrikssättning blev orättvis, ber om ursäkt för det! Hoppas det känns bättre med denna nya rubriken som är mindre missvisande. Vi fick in rapporter med önskemål om att micro-diskussionen skulle brytas ut för att inte ta över den andra tråden, och med tanke på att vi är uppe i över 60 inlägg nu var det nog ganska vettigt. Det bryts ju ut inlägg ganska frekvent som du vet, och eftersom det framgår tydligt i rubriken att det är just en utbrytning så förstår ju folk att du inte suttit och skapat en tråd om just micros, utan att det mest är andra som spunnit vidare på din(a) kommentar(er)För att det ser ut som att jag undrar om micron är en 90-tals pryl när jag egentligen ville svara i andra tråden att det var en onödig pryl för mig.
Om jag skulle gissa så umgås du med många som äter ute som alternativ till att fixa fram något enkelt att värma? Och som kanske inte bunkrar mat för framtida behov i en stor frys?Ok jag besöker aldrig hem som har en! Kanske för att jag inte umgås med barnfamiljer? Tänker att det är smidigt att ha en micro när en har småbarn? Kan det ha med saken att göra kanske?
Vardagslivsstilsbarriären...Undrar om vi har hittat en av de allra mest disjunkta filterbubblorna! De som har mikro hemma känner bara andra med mikro hemma och de som inte har det har aldrig sett någon hos någon bekant!
Du behöver inte köpa micro om du inte vill, ingen övertalar dig. Jag reagerar bara på det fördomsfulla att det är en 80/90-talspryl för att du själv inte har en och inte ser en i andra hem. Jag har verkligen inte sett att micro har minskat i popularitet alls.Fast behöver man vatten med viss temperatur så finns det vattenkokare för det.
Men alltså, jag vill inte ha en micro. Jag tycker inte maten blir bra, röra i lasagne är lite svårt . Jag vet naturligtvis hur man använder den, herregud varför skulle jag inte veta det? Det var väl på 80-90 talet den var så populär? Jag tycker dessutom de är fula och har ingen plats för en i mitt kök.
(Lite märkligt i en tråd om prylbanta ska jag övertalas om hur bra en pryl jag inte gillar/behöver är.)
Inga.Den oundvikliga frågan:
Hur många bukefalister har en blå micro?
Icke desto mindre är den blå micron en del av Buke. En legend.Inga.
Den du tänker på har lämnat för många år sedan och det var en kort period på nån dag innan hon upptäckte att det var skyddsplats.
Ja, just det. Smälta choklad är micron toppen till.En micro värmer ojämnt, därför det kan va bra att röra eller vända på tallrik. Den informationen har jag snappat upp från How to cook that på youtube.
Jag använder min micro flitigt. 90sek högsta effekt att värma ett stort glas mjölk och det blir lagom varmt.
Har även använt micron att smälta choklad med, det är lite pyssel då man måste röra och ha sig.
Vi poppar en hel del micro-popcorn här också.
Använder du naturella majskorn då, inte såna i microugnspåsar?Ja, just det. Smälta choklad är micron toppen till.
Och så har jag en silikonskål att poppa popcorn i. Blir jättebra !
För att det ser ut som att jag undrar om micron är en 90-tals pryl när jag egentligen ville svara i andra tråden att det var en onödig pryl för mig.