Micks ska skaffa sommarkatt!

Micks

Trådstartare
Mja, det lät väl kanske lite illa... :D Men längre än så lär den här sötnosen på 6 veckor inte få stanna kvar:

bild002snutt_92781296.jpg


Jag adopterade tidigare en katt från djurskyddet här där jag bor och nu har vice ordf. där (som jag blivit mycket god vän med) frågat om jag vill vara jourhem åt en övergiven töting på 6 veckor!

Hur kan man säga nej? :love:
Så... kanske redan till helgen har vi en bebis här hemma :D
Mitt största problem blir väl att inte behålla den här för alltid... :cool:
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Åhhh bara såååå söt. :love: Förstår att du fäster dej vid den lilla dunbollen, vilken skulle inte göra det?
Men varför kan du inte behålla den då??
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Jaaa!!!!! :love: *suck* Jag längtar så till helgen :)
Vi har redan två katter och en till skulle dels bli för dyrt och dels för jobbigt - så egentligen är jourhem det bästa om man som jag har ett extremt kattungesug! ;) Det är ju bortlämnandet sedan som blir svårt, som sagt! Annars skulle jag mer än gärna behållt sötungen. Jag får skatta mig lyckligt lottad istället som får ta hand om en så liten här hemma - det är ju bara förunnat uppfödare annars ;)
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Så, nu har jag fått träffa det lilla underverket! :D

Hon är inte alls 6 veckor som vi tidigare trott utan bedöms snarare vara endast 4 veckor. Hittades övergiven ute i kylan och är lite rosslig, förmodligen på grund av nedkylningen men för säkerhets skull ska vår ena katt till veterinären först och få sin vaccination mot bland annat kattsnuva (nej det har inte blivit av, halshugg mig inte)

Öronskabb har hon också så det blir behandling mot detta med givetvis och hon som har katten hos sig för tillfället ska ringa mig på torsdag då hon varit hos veterinären. Min Laban ska dit redan på måndag...

Vilja har hon fått som namn då hon har just en enorm egen vilja! Pigg och glad och helt underbart söt. Pytteliten :love:
Tuggade i sig min tumme och var extremt kelig, trivdes alldeles utmärkt mellan mina tuttar ;)

Vill inte vänta ända tills nästa helg :love:
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Nu har jag fått träffa lilla Vilja igen!
Till oss kan hon inte komma förren tidigast efter midsommar - då har det gått 2 veckor sedan Laban vaccinerades. Men inte kan jag låta bli att hålla mig borta från snuttfia utan bjöd in mig själv på kaffe hos hon som har henne just nu.

Massa god rabarberpaj med glass bjöds det på och lilla Vilja var ouppfostrad nog att knata upp på bordet och smaska i sig glassen :grin:
Min sambo blev, trots bestämd förnekelse, tok-kär i ungen och låg på mage över fotöljpallen och lekte med henne! Det var jätteroligt att kolla på ;)

Här kommer bilder! Hon är nu ungefär 5 veckor.

img_0984_94454421.jpg

img_0988_94454612.jpg

img_0990_94454759.jpg

img_0992_94454931.jpg

img_0993_94455150.jpg

img_0997_94455363.jpg
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

oo så söt, kattungar runt 4 veckor är ju:love::love: Saknar verkligen att ha små hemma. Lycka till med den!:D
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Thihi ja, de är helt underbara i den åldern! Och så kaxig hon är sen! Inte rädd för något ;) Det är i sådana lägen man förstår alla nötter som inte kastrerar sina huskatter bara för att få små ulltussar att gosa med :love:

Nästan så man skulle börja avla på någon fin raskatt bara för den sakens skull! :D
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Glömde bort den här tråden... Lilla Vilja hann få ett alldeles eget hem innan hon kom till mig - vilket är superbra! ;) Hon trivs, lever och frodas :D

Men nu är Micks igång igen - den här gången med ett syskonpar på 12 veckor. Tvivlar på att de stannar här länge, för maken till sötnötar får man leta efter ;)

bild-093_113198810.jpg

bild-096_113198861.jpg

bild-099_113198993.jpg

bild-101_113199086.jpg


Kissen med "mustach" Heter Sotis och är en litet tös och den andra heter Linus :)

Mamman är en förvildad katt som enligt uppgift inte går att ta i för fem öre... Hon får dessvärre somna in. De här två är aningen skygga, men det tror jag ger sig ganska snart!
Mina två egna katter är inte så glada för tillfället - men å andra sidan har inkräktarna bara varit här sedan i tisdags kväll

Tror det här kommer bli superbra!
 
Senast ändrad:
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Vilka fina katter du får träffa :love:

Jag skulle också vara jourhem åt katter när jag började plugga, kunde vara kul med lite sällskap tänkte jag! Första katten kom, jag blev kär, efter en vecka köpte jag henne :D

nova-ii-012_108426285.jpg
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Hahaha lyckat ;) För att inte bli dödskär och köpa sina jourhemskatter bör man nog ha två bebisar sen innan - och inte ha någon som helst möjlighet för fem öre att äga fler :D

Men jag förstår att du blev kär i henne, supersöt ;)
 
Sv: Micks ska skaffa sommarkatt!

Spottandet och fräsandet har lugnat ner sig en aning nu och min hankatt Laban lekte nästan med Linus igår.
Linus sprang omkring i vardagsrummet häromdagen och pep så hjärtskärande att Wilma för en sekund glömde bort vad han var för en typ och sprang purrande fram till honom för att trösta... Väl framme och efter ett par sniff kom hon på... "Aj fan... Det här blev jävligt fel! Frääääääääääääääs!!! :mad: " och rusade snabbt som attan bort från den stackars förvirrade Linus :D
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Katthälsa Tyvärr gick det dåligt med min lilla kisse. En vecka efter insatt behandling mot sköldkörtelproblem började han vingla ordentligt och...
Svar
5
· Visningar
2 685
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: lahsd
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp