Alexandra_W
Trådstartare
Ska ju som bekant vara förare åt pappas tik på MH i höst. Jag frågade ju lite innan i en annan tråd och fick jättebra svar. Dock insåg jag igår att pappa missat att vaccinera tiken vid ett års ålder. Vaccinationen kommer istället bli 11 månader efter den andra grundvacc, och vid 14 månaders ålder. Då jag inte hade minsta koll på vad för vacckrav det är för MH så mailade jag den ansvarige. Hade fått mailsvar nu ikväll, som jag dock uppfattade som ganska snorkigt...
Hursom, jag fick i mailet reda på att svaret fanns i 'Regler för officiella bruksprov' från SBK, och där stod det ju. Men, det stod ju annat där med. Bland annat att (svensk) förare måste vara medlem i SBK. Blev dock inte klok på om det gällde för 'allt' eller bara vissa prov. Då jag inte har någon lust alls att få fler snorkiga svar (och vore det MIN hund skulle jag inte delta på aktuellt ställe aktuellt datum efter det svaret ens..), så frågar jag här:
Behöver jag medlemskap i SBK för att 'visa' hunden på MH?
Hursom, jag fick i mailet reda på att svaret fanns i 'Regler för officiella bruksprov' från SBK, och där stod det ju. Men, det stod ju annat där med. Bland annat att (svensk) förare måste vara medlem i SBK. Blev dock inte klok på om det gällde för 'allt' eller bara vissa prov. Då jag inte har någon lust alls att få fler snorkiga svar (och vore det MIN hund skulle jag inte delta på aktuellt ställe aktuellt datum efter det svaret ens..), så frågar jag här:
Behöver jag medlemskap i SBK för att 'visa' hunden på MH?