MH, krävs medlemskap i SBK?

Alexandra_W

Trådstartare
Ska ju som bekant vara förare åt pappas tik på MH i höst. Jag frågade ju lite innan i en annan tråd och fick jättebra svar. Dock insåg jag igår att pappa missat att vaccinera tiken vid ett års ålder. Vaccinationen kommer istället bli 11 månader efter den andra grundvacc, och vid 14 månaders ålder. Då jag inte hade minsta koll på vad för vacckrav det är för MH så mailade jag den ansvarige. Hade fått mailsvar nu ikväll, som jag dock uppfattade som ganska snorkigt...

Hursom, jag fick i mailet reda på att svaret fanns i 'Regler för officiella bruksprov' från SBK, och där stod det ju. Men, det stod ju annat där med. Bland annat att (svensk) förare måste vara medlem i SBK. Blev dock inte klok på om det gällde för 'allt' eller bara vissa prov. Då jag inte har någon lust alls att få fler snorkiga svar (och vore det MIN hund skulle jag inte delta på aktuellt ställe aktuellt datum efter det svaret ens..), så frågar jag här:

Behöver jag medlemskap i SBK för att 'visa' hunden på MH?

Sv: MH, krävs medlemskap i SBK?

Jag skulle tro det, med tanke på att alla andra klubbar har den "regeln" att för att få vara med på deras aktiviteter ska man vara medlem..

Att vaccineringen kommer 2 månader efter 1 års ålder, spelar nog mindre roll.

Sv: MH, krävs medlemskap i SBK?

Jo, de skrev iofs luddigt, det skrev 'vid cirka ett års ålder'. Och hur lång tid är 'cirka' då? Men om de inte var vaccinerade vid 'cirka ett års ålder' skulle de vara vaccinerade senast 14 dagar innan testet, så det blir ju okej hursom. Endera anser de att 14 månader är 'cirka ett år', och om inte så är hon vaccinerad 3½ månad innan testet iaf, så ingen fara där.

Hmm, då måste jag lösa medlemskap i SBK då.. Det blir en dyr historia det här..

Liknande trådar

Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 220
Senast: Hellas
·
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 775
Senast: Disen
·
H
Övr. Hund Detta är ett lånt inlägg, hoppas nån orkar läsa igenom och ta sig tid att svara. Jag tar ett anonymt nick då detta är känsligt och jag...
Svar
14
· Visningar
2 023
Senast: heltlost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka