Metall 1070 avkommor storlekar ?

Rotterö

Trådstartare
Hur stora är era avkommor från Metall 1070
Hur är dom i sättet och i psyke
Berätta lite om era metall 1070 föl åringar mm
tack:crazy:

Sv: Metall 1070 avkommor storlekar ?

:confused: Har du betäckt med Metall eller fundrar du mitt st är nämligen dräktig med honom

Vi har två Métallåringar..båda ston..och båda svarta...:))

De är idag 159-160 respektive 161-162 höga så båda damerna kommer sannolikt att bli riktigt stora.

De är båda mycket trevliga att ha att göra med. Det finns helt klart en del nerver hos de båda men alls ingenting som stör. De är egentligen ganska så lika sina mödrar men har även gemensamma drag sinsemellan som inte direkt är att hänföra till mödrarna.

De har otroligt mycket resning och utstrålning båda två. Långa välansatta halsar och långa ben med mycket luft under magen.

Den ena av dem är av MYCKET bra typ men har nog fått mycket från sin mor där. Hon rör sig också absolut bäst av de två. Hon är riktigt vacker och en "eyecatcher".

Den andra rör sig också trevligt och luftigt och har framförallt en bakbensaktivitet som jag sällan sett på en unghäst. Hon är alls inte grov men om jag jämför dessa ston är det liksom mer "häst" på henne, lite mer massa.

Det jag tycker mig se hos de Métallavkommor jag träffat är att just resningen och utstrålningen är någonting de har gemensamt...man har nästan kunnat se att det är en Metallavkomma.

De jagf har sett har varit mkt bra modell,högresta med luftiga taktmässiga rörelser och bra, men ganska grova ledgångar.

Så jag misstänker att de kommer att bli ganska höga, med en del massa, men ändå med elegans och högrest modell.

Hej!

Har en Metall åring som idag är 151 i mankhöjd och inte speciellt högre där bak. Han har en underbar galopp och härliga bakben. Mycket resning med en lång hals. Endel nerv i honom. Vid första intrycket kan man tro att han är lite mesig av sig men egentligen är han rätt tuff. Snäll att ha att göra med.

Kan ni inte få in lite kort ;)

Mia som betäckt sitt sto med Metall

Roligt att höra andra med Metall åringar.
Jag har själv en 05 valack. Han är otloligt fin.
Stor ca 163 165 bak högre.
Kraftiga leder och ben. Lite grov.
Han har nog en del grovhet av sin mor med Maraton i blodet.
Han är högrest vacker utstrålning mm
Rör sig mycket luftigt och fint.
Men i blan kan man tro att han är efter. Skiter i allt.
Och i bland lite nervig av sig.
Han blir nog stor.

dåliga bilder
http://pg.photos.yahoo.com/ph/metal...=&.done=http://photos.yahoo.com/ph//my_photos

Hej!

Vi har en åring efter honom. Hon är ca 155 nu, mörkbrun. Mamman är den äldre typen och har stammen Ralme Z - Hertigen - Gaspari.

Åringen är mycket ädel, högbent och kort i kroppen. Hennes största plus är galoppen, den är så lätt att man inte hör när hon kommer :D

Hon är också en "eyecatcher". Man ser henne direkt! Tyvärr har jag inga bilder på henne nu, hon står inte hemma just nu. Men det är hon som föl i min avatar.

Mvh / Fia

Har ett stoföl efter Metall, Magritte-Good Future-Kaliber på mödenet, snygg och rörlig, traven är bästa gångart. Väntar även två Metall-föl till våren, en med fullblodsmamma och en med Akribori-Edinburg-Maraton på mödenet.

Några bilder på årets föl, fler finns på vår hemsida
Netallica3.jpg

NetallicaOktober.jpg

Har ett stoföl efter Metall, Magritte-Good Future-Kaliber på mödenet, snygg och rörlig, traven är bästa gångart. Väntar även två Metall-föl till våren, en med fullblodsmamma och en med Akribori-Edinburg-Maraton på mödenet.

Några bilder på årets föl, fler finns på vår hemsida
Netallica3.jpg

NetallicaOktober.jpg

Jag rider just nu in en Metall - Magritte, kul med fler sådana! Den här är verkligen supertrevlig, riktigt bra psyke! Snygg modell och rör sig trevligt, hoppar dessutom helt okej. Hon är svart och blir nog c:a 1,70.

Jag har en, och säger som många andra:

Super i huvudet, lite nerv men inte rädd eller tittig, eye-catcher med stor utstrålning och resning. Lätta, luftiga, taktmässiga rörelser, särskilt trav och galopp. Mycket bakben. Lite stum i sin rygg i skritt, skulle behöva var mer igenom, lite ostadig bak. Tydlig uppåttendens, kommer sannolikt ha lätt för samling. Korrekt i benen.

I dag 163, blir sannolikt 165-166, men stofamiljen ger litet.

Lägger till en sak:

Hon är fantastiskt go att ha att göra med, teamworker. Ödmjuk och tillgiven. En riktig kompis.

Jag rider just nu in en Metall - Magritte, kul med fler sådana! Den här är verkligen supertrevlig, riktigt bra psyke! Snygg modell och rör sig trevligt, hoppar dessutom helt okej. Hon är svart och blir nog c:a 1,70.

Hittar bara 2 registrerade med den kombinationen. Den ena är halvsyster till ett av mina ston. Mamman heter Daniella, är det Bloody Mary du rider? Hon ser iallafall riktigt trevlig ut på bild.
/U

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 514
Senast: Marita73
·
Utrustning Ska vänja in bett på min ponny född -21 i höst och har börjat titta lite på träns. Grejen är den att jag inte har en susning om vilken...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: iNHALE
·
Relationer Hej alla! Har lite funderingar kring detta med tatueringar... Jag har en nära vän som i dagarna fyllde 40. Hon tog den stora dagen ära...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 199
Senast: Frost116
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka