Mest prisvärda schabraken

Sv: Mest prisvärda schabraken

Jag har ett som heter EquiTheme det står broderat på kanten som ligger i "tunneln" under sadeln, Shires har ett liknande schabrak också.
Det är vågigt o ganska så tjockt m fläta, finns i många färger alltfrån klassiskt marinblått till limegrön Kostar runt 200:-

tapis-equith.jpg

Jag tycker faktiskt att de från Börjes är ganska bra, och de är ju väldigt billiga så det blir ju prisvärt :)

Det jag har finns nog bara i vitt tror jag. Det är stort och fint och ett stort + är att hylsorna för att sätta fast det i sadeln sitter lite längre in så det blir en del kvar framför sadeln också. Det jag har är ganska nytt så jag vet inte riktigt om det klarar många tvättar..

malu

Shires, ja.. Men de finns inte i ponnydressyrmodell. :( Fast det kanske inte de andra gör heller.

Jag har ett hoppschabrak från Horze som är super! Hur fint som helst efter tvätt och ligger still under sadeln. Kostade 69 kr. Sedan köpte jag ett Cavaletti sammetsschabrak på strömsholm, jätte fin kvalite kostade 199kr

jag har några helt underbara från elizabeth greewood både hopp och dressyr, köpta på börjes i globen.
tyvärr verkar börjes inte ha dom längre :cry:

strömsholm (alltså på "pingsttävlingarna") hade dom! såg fina ut, tänkte köpa ett sånt i grönt men de var slut :(

nä, inte såna som jag vill ha. de hade ju bara äckliga sammetsschabrak å sånt pynt....vill ju inte att pålle ska se ut som en julgran

jag tycker dom var fina :p. vissa av dom var väl för mkt grejs på men det jag sett ut var ett mörkgrönt sammets med vanlig guldfläta, till ett bra pris.

http://www.hippomarket.com/asp/artikel.asp?id=Kje13379&i=K30&r=Schabrak

De är snygga och är av väldigt bra kvalitet.

Sedan har jag ett från Horse Back (tror jag det var) manchester schabrak som jag köpte på Eko för 130 :-... Det är använt hur mycket som helst i över ett år och det ser nytt ut. Förvånansvärt bra kvalitet.

Har också ett grått från Hööks (dressyrschabrak med avlånga sexhörniga rutor. Grått med vit/ljusgrå kantband och passpoal) som har hållt bra. Köpte det för typ 160:- eller nåt sånt. Gillar inte Hööks, men dte schabraket har hållt bra. Bra passform och ligger bra dessutom.

Jag trivs bäst med Mias och Equiline schabrak! Om du vill ha ett dressyrschabrak med BÄSTA passform ska du köpa ett Equiline!!! Nackdelen med dessa schabrak är ju att de kostar 400-500:-

Tkr Mia's shabrak e väldigt prisvärda! Iofs kostar de ca 300-350 kr men de är superbra o håller i evigheter verkar det som... :d Många fina färger oxå, o du kan ju få det hur du vill! :love:

HJs är bra, har fin brodyr oxå, finns i många varinater med lite olika skärning. Annars tycker jag bra om Börjes budget priser med bra kvalite :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 853
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 209
Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 185
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka