Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Börjar tröttna på alla trådar om halvblod, fullblod och varmblod och alla dess för och nackdelar! :mad:

Boj skrev:
Irriterande vet jag inte, men jag blir defentivt beklämd när jag läser många av inläggen i denna tråd.:smirk:

Lösningen är ju så väldigt enkel, ge sjutton i att läsa dessa trådar.

Så irriterande trådar, ja det skulle väl isåfall vara en sån här tråd.;) För jag tycker att den uppvisar alla brist på respekt för andra människor som inte har eran proffskunskap, och då undrar man snabbt vem skall de då vända sig till när de "duktiga" inte vill dela med sig av sina erfarenheter.

:bow: :bow:

och den blir bara värre och värre :rofl: :rofl:

Susan skrev:
Särskilt ridrelaterade frågor.
Har man inget förtroende för sin ridlärare???
Eller tror man att man kan lära sig rida, köra etc, enbart över internet

Bara för att man ställer ridrelaterade frågor på Buke behöver det ju inte betyda att man inte har förtroende försin tränare (eller att man inte har nån alls). Även om man har en supertränare så har ju alla människor bara erfarenhet av ett begränsat antal hästar och ryttare (även om antalet kan var väldigt stort) och eftersom hästar och ryttare är olika så kan ju någon här ha en lösning på problemet som tränaren inte kommer på.
Ser det inte heller som enbart en nackdel att man kan få 20 olika svar eftersom jag inte anser att det finns en lösning som passar alla hästar och ryttare.
Visst kräver det en viss mognad hos ryttaren att kunna sålla men det krävs ju alltid även om man rider för tränare, tar hjälp av stallkompisar eller liknande.

För att återgå till trådens tema så blir jag själv mest beklämd över folk med inställningen att det bara finns två sätt att göra en sak, mitt sätt och fel sätt. Detta oavsett om det gäller ridning, hästhantering, matvanor, hur man ska leva sitt liv eller vad som helst.

Senast ändrad:

Men du har fått fler tips i tråden nu......

Japp, men jag inväntar min proffshjälp på fredag :D Det ska bli intressant att höra vad jag kan/ska/bör göra för att komma tillrätta med problemen

Tulip skrev:
Bara för att man ställer ridrelaterade frågor på Buke behöver det ju inte betyda att man inte har förtroende försin tränare (eller att man inte har nån alls). Även om man har en supertränare så har ju alla människor bara erfarenhet av ett begränsat antal hästar och ryttare (även om antalet kan var väldigt stort) och eftersom hästar och ryttare är olika så kan ju någon här ha en lösning på problemet som tränaren inte kommer på.
Ser det inte heller som enbart en nackdel att man kan få 20 olika svar eftersom jag inte anser att det finns en lösning som passar alla hästar och ryttare.
Visst kräver det en viss mognad hos ryttaren att kunna sålla men det krävs ju alltid även om man rider för tränare, tar hjälp av stallkompisar eller liknande.

För att återgå till trådens tema så blir jag själv mest beklämd över folk med inställningen att det bara finns två sätt att göra en sak, mitt sätt och fel sätt. Detta oavsett om det gäller ridning, hästhantering, matvanor, hur man ska leva sitt liv eller vad som helst.

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Precis! Man ställer ju frågor här för att få andras syn på saken. Sen avgör man väl själv vad/hur man gör?? Jag ställde t ex en fråga idag om min hjärnskakning, samtidigt som jag satt i tel.kö till läkaren. Det var ju för att få höra andras erfarenheter, som haft hjärnskakning, inte för att jag struntar i vad läkaren säger eller inte vet något!!

Vad är ett diskussionsforum till för om inte för att diskutera??

Sen håller jag fullkomligt med om det sista Tulip skriver: Det värsta är alla som tror att de kan och vet allt!! Läste idag en artikel, i Ridsport special, tror jag att det var, om en manlig hästägare. Han sa att innan han hamnade i "hästeriet" vid 40 års ålder har han aldrig tidigare stött på så många självutnämnda allvetare!! Det är det mest irriterande tycker jag, när man inte är öppen för att det kan finnas fler lösningar på samma sak, fler sätt att hantera hästar som fungerar osv! "Ju mer man lär sig desto mindre förstår man hur lite man egentligen vet". Kanske de som tror att de kan och vet allt är de som ännu inte förstått hur lite de kan??

*KL*

Något jag vill utnämna till irriterande trådar är faktiskt dessa anvädare som envisas att ha ett tjogtal olika bild trådar, varje gång de tagit bilder på hästen så ska dessa ut en NY tråd :eek:, VARFÖR kan de inte uppdatera och visa sin häst i samma tråd istället för starta nya hela tiden??? :crazy:
Detta lika väl som "sörgetrådarna" jag förstår mycket väl om man vill sörga och skriva av sig, men likadant här det behövs inte X antal sörgetrådar om samma häst, sörg i en eller två trådar, sorgen går inte över fortare för att det är flertrådar.

Var lite fräck - anmäl till moderatorn och be om sammanslagning av trådarna, eftersom det är samma ämne som tas upp gång på gång.

Men det kan var liiiiiiiite skillnad... En tråd där hästen skrittar... en tråd där hästen travar, en där den går i hagen,. en där den har ett nytt täcke och en där den hoppar och en där den är nyklippt, en där den har en ny grimma, en där den stär gämte en hag kompis, en där den longeras, en där den hoppar på klubbtävlingen.

Moderatorn är kontaktad ett par ggr dock länge sedan, men denna verkar inte bry sig eller tycker helt enkelt inte som jag i frågan så det är inte så stor mening.

Eller Ny häst, Hur der hästen ut en vecka sernare, trejde tråen två veckor efter det "Tycker nu vi har utvecklats", och så vidare.. där vorde det helt klart om ävnädaren höll sig i en och samma tråd för att se "utvecklingen".

En av dessa användare har flertalet ggr fått kommentaren om att "inte en tråd till", men anser bara alla är elaka som tycker hon kunde hålla sig och sin häst i ett fåtal trådar inte i fler på flera forum.

Glöm inte att dessa trådar hela tiden ska puttas upp.

*Puuutt :angel: *

Om nu ingen är intresserad av att svara i tråden så låt den för guds skull "trilla ner"!

nunu.gif
Snuffsan skrev:
wife_2.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 974
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att uppfylla en ungdomsdröm - ta en examen i historia på så hög nivå jag orkar och hinner. Jag har tidigare läst...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama