Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mest irriterande trådämnena på Hästforumen?

Snuffsan skrev:
Det som gör mig mest irriterad är de som lägger ut en ridbild och skriver att jag vet att jag sitter som en kråka och att hästen går dåligt på bilden, kommentera inte detta. Sen gnäller de en stund senare för att ingen kommenterar bilden? Vad ska vi kommentera? Väggen bakom ekipaget?
Hahahaha!:bump:

Rumpnissen skrev:
JAg HATAR när folk inte äger TR. JAG HATAR det.:devil:

Och värst är det när man snällt citerar ordagrannt en regel från Tr om t.ex. ridbyxfärg, och sen skriver ändå någon : Man måste ha vita ridbyxor på tävling, det veeet jag för det har min kompis mosters kusin sagt. :mad:

Jag måste bekänna att jag har utvecklat någon skum form av "Puckofrågeberoende" vilket gör att jag bara Måste in på Buke för att Kora dagens Puckfråga varje kväll...
Man får ju skrattkramp allt som oftast!
Deprimerande att dessa puckon faktist ju tydligen i vissa fall Äger häst-stackarna dom frågar om :eek:

:bump: oh äntligen får jag spy av mig och gå vidare:bump:

Apos irritationslista

Utrustningsforumet: "Var köper jag?"-frågorna som bara förvandlar forumet till ett enda stort annonsforum istället för det som forumet ska vara.

Tävlingsforumen: "Vad säger TR, får jag ha..."-frågorna

KÖP TR!!!! Dessutom tävlar de flesta av frågeställarna regelbundet och då har man grönt kort. Min följdfråga blir då hur har man lyckats ta sitt gröna kort utan att öppna TR?!

Så nu har jag spytt av mig nu ska jag fortsätta mitt överdrivna nyttjande av den lilla triangelknappen och försvinna mot solen som en lycklig och lättare människa:D

Glömde alla bildfrågor som ber om kommentarer och när man säger negativa saker - oavsett hur snällt och diplomatiskt och välmenande man gör det - så är man satanhäxan själv som inte kan se hur fiin pållen är och hur mycket ryttaren minsann har kämpat.
Lägg inte ut bilder om man inte är beredd att höra sanningen

Rumpnissen skrev:
JAg HATAR när folk inte äger TR. JAG HATAR det.:devil:

Jag med så när jag svarar att det står i TR så blir jag "spydd på" att de minnsann inte har TR och inte tänker skaffa det heller för man kan ju fråga här.

Ja det kan man ju men eftersom 75% av dem som svarar på frågorna uppenbarligen inte heller har TR så.. :rofl: :rofl:

Vad gör de om det kommer på något på väg till tävlingen då, de kanske ha glömt en sak hemma och det är för långt för att vända för något som de kanske inte behöver enligt TR, men det kan vara så att det måste ha "saken" i fråga... svänger in på närmsta gård och hoppas de kan koppla upp sig mit buke där eller?? :p

Mest irriterande är frågor som jämt och ständigt hoppar upp som är exakt likadana, får jag tävla min ponny som häst, vilken färg på ridbyxorna ska man ha/måste jag ha kavaj, vad gäller för unghäst/ponny, vad betyder (0+150) eller (150+0) mm, måste man ha Grönt kort.

Dessa frågor finna i X antal trådar och återkommer ständigt, en nålad tråd om det grundläggande vore bra.

Jag bara väntar på den dagen en domare stövlar fram och säger till ett ekipage "stopp där ni bryter mot TR" och får svaret "jag får visst göra så för det har man sagt att det är ok i min tråd på buke":devil: :rofl: :devil:

Jag tycker att et borde införas ett obligatorium. Ska man avlägga grönt kort måste man köpa TR:devil:

Det räcker inte med att köpa TR då, det måste på något sätt uppdateras... "Jo man får visst göra så, det stod så i mitt TR från 1800 frost.. så jag HAR TR :devil:"

Ja det är ju de där ständiga uppdateringarna som ställer till det, men det går nog att lösa på något vis:devil:

*knappen*

Mest irriterande är människor som inte kan acceptera "den andra sidans tycke"
Tex gramanens användande, att en del kan inte acceptera att den kan vara bra. och tvärtom
Eller att lite skarpare bett är det värsta som finns.

Eller dessa svar. Jaha, men man ska kunna rida hästen i grimma eller utan. Annars är det nåt fel.

TR på nätet tycker jag vore en bra lösning.

:bow: :bow: :bow:

Ja fyy mig som inte vill sitta på min krutdurk till häst i bara grimman och fy farao vilken plågare jag är som använder stångbett och hjälptyglar:rofl:

Det hade varit en mycket bra lösning men det snåla förbundet delar nog inte den åsikten.
Personligen tykte jag att TR skulle varit lättillgängligare för många år sedan.
Det har alltid varit dåligt när det gäller uppdateringar osv. I andra sporter har jag fått TR gratis och uppdateringarna har skickats ut till anslutna klubbar som har kopierat upp till sina medlemar. Fungerat super och så har det i de sporterna förekommit noll frågetecken om vad som gäller, alla kan kolla för alla har.

jaa, men då är det nåt fel på dig, för alla hästar går att rida i grimma, och hoppa. Annars är det nåt fel ;)

kl

Dessa återkommande trådar:
Varför togs min tråd bort?
Varför nålas inte tråden?
:crazy: :crazy:

Sedan håller jag med er som skrivit här då dessa
återkommande trådar om samma ämne som redan finns
i ett otal trådar :crazy: och man måste moderera ist
för att kunna sitta och läsa alla trådar som är intressanta.

Jag tänker ofta att jag skulle vilja hinna skriva i alla trådar
men tyvärr hinner jag inte :cry:

Svar på ABC på en gång....

:devil:

Hur skall jag få min häst att sluta reagera på att jag ger obehagliga hjälper :angel:

mackan skrev:
:D Japp nu är det dax för en tråd där ni kan lista de tråd ämnen som irriterar er mest. Det MÅSTE finnas vissa ämnen som gör er A) dödströtta, B)irriterade eller C) mest beklämda. så fram med det nu - en gnälltråd i Sann Anda! A, B, C :D

Irriterande vet jag inte, men jag blir defentivt beklämd när jag läser många av inläggen i denna tråd.:smirk:

Lösningen är ju så väldigt enkel, ge sjutton i att läsa dessa trådar.

Så irriterande trådar, ja det skulle väl isåfall vara en sån här tråd.;) För jag tycker att den uppvisar alla brist på respekt för andra människor som inte har eran proffskunskap, och då undrar man snabbt vem skall de då vända sig till när de "duktiga" inte vill dela med sig av sina erfarenheter.

apocalypsen skrev:
Jag bara väntar på den dagen en domare stövlar fram och säger till ett ekipage "stopp där ni bryter mot TR" och får svaret "jag får visst göra så för det har man sagt att det är ok i min tråd på buke":devil: :rofl: :devil:

Jag tycker att et borde införas ett obligatorium. Ska man avlägga grönt kort måste man köpa TR:devil:

Jag var ledare för Grönt Kort kursen i höstas och de var tvungna att köpa TR. Samt att jag mycket stärngt påpekade att man måste uppdatera alla ändringar. :devil:

För jag tycker att den uppvisar alla brist på respekt för andra människor som inte har eran proffskunskap, och då undrar man snabbt vem skall de då vända sig till när de "duktiga" inte vill dela med sig av sina erfarenheter.

TR?
;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
2 275
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 974
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har bestämt mig för att uppfylla en ungdomsdröm - ta en examen i historia på så hög nivå jag orkar och hinner. Jag har tidigare läst...
Svar
13
· Visningar
973
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama