Jag har en kompis som hade en häst som hette Turbo- Ulf Långöra . Hon hade honom sedan han var föl och valde namn själv och tyckte det var kul .
läckert namn!
Jag vet ett fullblod som heter Amazing Pet... hennes ägare använder inte det namnet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en kompis som hade en häst som hette Turbo- Ulf Långöra . Hon hade honom sedan han var föl och valde namn själv och tyckte det var kul .
Första måste ju bara vara Commander Crowe!En kompis föder upp kallblodstravare, hon döper dom efter vinnarna i elitloppet och Prix d'amerique. Försvenskar namnen. Gissa originalbamnet!
Kapten kråka
Klara pengar
Maggi natt
Kunglig dröm
Modiga örnen/morsk pippi
Haha tototottoto!Flygande köttbullen - rund storhoppande ponny
Om jag någonsin tar ett föl ska jag döpa det till Tottohäst
Och om jag någonsin startar uppfödning ska jag döpa alla föl på rövarspråket, förutom den första Tottohästen alltså
Sant! det blev en svart hingst som inte alls förstod varför han skulle jaga dom andra runt banan..Första måste ju bara vara Commander Crowe!
Urtrevlig fuxhingst som jag hade äran att få sköta ett par veckor jnder en praktik.Sant! det blev en svart hingst som inte alls förstod varför han skulle jaga dom andra runt banan..
Sen har hon även "Marre", "Nunnsi" från två som inte gick att översätta..
En kompis föder upp kallblodstravare, hon döper dom efter vinnarna i elitloppet och Prix d'amerique. Försvenskar namnen. Gissa originalbamnet!
Kapten kråka
Klara pengar
Maggi natt
Kunglig dröm
Modiga örnen/morsk pippi
Listar du ut "Marre" och "Nunnsi" också?Enkelt ju! Commander Crowe, Ready Cash, Magic Tonight, Royal Dream och Bold Eagle. Kul idé!
Jag tror inte dessa utländska hästar "hette" denna bokstav utan de var helt enkelt odöpta. Sen fick de kanske heta den bokstav som namnet skulle börja på.
Listar du ut "Marre" och "Nunnsi" också?
Alla holländska halvblod födda ett visst år får namn på samma bokstav. Så en holländsk häst som heter ”B” är en odöpt häst född det år alla hästar fick namn på B.Apropå holländare med korta namn...
Har stött på både B och C!
Klockrent!Maharajah och Nuncio?
Klockrent!
H.A. Winne har jag ridit en gång.Dressyrhästen Piggorask!
Finns/fanns halvblodsuppfödare vars hästar heter Blomster "i efternamn". Ridskolehästen Nisse Blomster fick inte sällan heta Nisse Monster istället.
Trams är också ett halvblodssuffix - Erik Trams t.ex
Fanns kallblod uppfödda i Bodentrakten med prefixet H.A. så hästarna hette H.A.Lelula, H.A.Banera, H.A.Licken, H.A.Rakiri osv.
Alla holländska halvblod födda ett visst år får namn på samma bokstav. Så en holländsk häst som heter ”B” är en odöpt häst född det år alla hästar fick namn på B.
Virdarnas stuteri har en del roliga namn. Bland andra virdarnas kalops, virdarnas kebab och virdarnas pizza
De har många fler konstiga namn när man kollar listan i blå basen.Haha, de tänkte jag ju skriva! Stroganoff hette ju den fjärde
De har många fler konstiga namn när man kollar listan i blå basen.