KanskeÅh, jag känner också till en gammal (förmodligen numera avliden) ridskolehäst som hette Marodör. En skimmel. Kanske samma?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KanskeÅh, jag känner också till en gammal (förmodligen numera avliden) ridskolehäst som hette Marodör. En skimmel. Kanske samma?
Har stått i samma stall som en Trams häst, hon var tramsig medTrams är också ett halvblodssuffix - Erik Trams t.ex
På ridgymnasiet hade vi en häst som hette K. Lätt att stava iafEn holländsk import var det.
En kallblodstravare som hette mjuka mockasinen var det gulligaste alltså...Här kommer mjuka mockasinen i ytterspår
Annars så är det ju, som sagt, galoppörer och travare som har dom riktigt knäppa namnen. Har sett Getoffandpushhim och Ifhemoveskillhim på täby(har för mig att de var ihopskrivna så men det var lääänge sen så orden kan ju ha varit skrivna för sig)
BB hade ganska många roliga namn på sin tränarlista.De var absolut ihopskrivna... Hos samma tränare stod också toosoontopanic ..
KanskeMarodör var skimmel, lite knepig och aggressiv på slutet, visste alltid vem han kunde jaga ut ur boxen och inte. Stod på Sundby Ridskola. Älskade honom kolossalt mycket
![]()
Apropå holländare med korta namn...
Har stött på både B och C!