Mera PG-beslag...

juvelen

Trådstartare
Hur tusan får ni skruvarna att sitta kvar?
Dom skruvar upp sig själva trots att man dragit åt dom det man kan! Kollar dom regelbundet men ändå skruvar dom ur och det samlas skit i gängorna som förstörs. :mad:

Sv: Mera PG-beslag...

Hundra år sen jag använde PG men var det inte där man hade trälim eller???

Jag vet bestämt att vi hade trälim till några skruvar när vi skodde med PG.

Det funkade för oss, det gick att pilla ur limmet.

Men jag kan ju minnas fel, det är ju 5-6 år sen.

Ni gör inget speciellt när ni får era att sitta bra? Eller är det bara att dra åt uti sjutton, hovslagaren skruvade dit dom och ändå släpper skruvarna.

Jag ska kolla med hon som skor om det verkligen var så eftersom jag har ett minne som en guppie i bland... :idea:

min kompis byter skruvar varje vecka pga av samma problem som ditt

jag kollade varje dag så att skruvarna satt och var kvar,slet ut beslagen på ca 4-5 träningspass så jag bytte ju ganska ofta och ibland fanns det skruvspår kvar! nu kör jag med ?ring/päronskor i alu! skyddar bra men går åt fort!

Kollar dom ju regelbundet. Drog åt alla skruvar igår och nog tusan var det en som lossnat idag ändå...:confused:
Måste komma på en lösning så dom sitter kvar bättre.

Den andra märren hade dragit av sig en sko i hagen idag så imorgon är det bara börja söka i beteshagen.

Just nu är jag VÄLDIGT less på hovar och skor!:mad:

Jag har använt Loctite. Iofs har jag inte bytt sulan förrän det varit dags att sko om igen så jag vet inte huruvida skruvarna går att få loss eller inte om man måste byta sula med jämna mellanrum... men nog satt de kvar alltid.

Hade samma problem som du.

Det blir så när plåtsulorna börjar bli slitna i gängen. Sätt på nya såna om du använt dem ett tag, så fungerar det som det ska. Blir ju lätt så att plåtsulan används om och om igen, för den slits ju inte så mycket..

Den har suttit i två veckor så jag tror inte att det är där det sitter.
Nog borde den hålla längre, plattan alltså.

Ja det tycker jag... Vad konstigt? Men har du haft problem med det förut med? (tänkte om du fått tag på en dålig sula på något sätt?)

Själv har jag mest problem att få bort skruvarna...:p

Har samma problem som du. Jag påpekade detta för hovslageriet på Solvalla (när det fanns kvar) och dom hade aldrig hört talas om att de skruvade upp sig utan snarare tvärtom; att de inte gick att skruva ur. Nu kollar jag dom dagligen och drar åt de som behövs.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 455
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 967
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar