Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur tusan får ni skruvarna att sitta kvar?
Dom skruvar upp sig själva trots att man dragit åt dom det man kan! Kollar dom regelbundet men ändå skruvar dom ur och det samlas skit i gängorna som förstörs.
Ni gör inget speciellt när ni får era att sitta bra? Eller är det bara att dra åt uti sjutton, hovslagaren skruvade dit dom och ändå släpper skruvarna.
jag kollade varje dag så att skruvarna satt och var kvar,slet ut beslagen på ca 4-5 träningspass så jag bytte ju ganska ofta och ibland fanns det skruvspår kvar! nu kör jag med ?ring/päronskor i alu! skyddar bra men går åt fort!
Kollar dom ju regelbundet. Drog åt alla skruvar igår och nog tusan var det en som lossnat idag ändå...
Måste komma på en lösning så dom sitter kvar bättre.
Den andra märren hade dragit av sig en sko i hagen idag så imorgon är det bara börja söka i beteshagen.
Jag har använt Loctite. Iofs har jag inte bytt sulan förrän det varit dags att sko om igen så jag vet inte huruvida skruvarna går att få loss eller inte om man måste byta sula med jämna mellanrum... men nog satt de kvar alltid.
Det blir så när plåtsulorna börjar bli slitna i gängen. Sätt på nya såna om du använt dem ett tag, så fungerar det som det ska. Blir ju lätt så att plåtsulan används om och om igen, för den slits ju inte så mycket..
Har samma problem som du. Jag påpekade detta för hovslageriet på Solvalla (när det fanns kvar) och dom hade aldrig hört talas om att de skruvade upp sig utan snarare tvärtom; att de inte gick att skruva ur. Nu kollar jag dom dagligen och drar åt de som behövs.
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.