Mer Tranemo...

Novali01

Trådstartare
Nu vill jag veta vilka här som planerar att åka till Tranemo och vilken klass ni tänker starta!:bump:

Börja givetvis själv:
Är anmäld och ska rida debutant..:eek:

Sv: Mer Tranemo...

Jag vet inte riktigt. Funderade på att åka dit med båda. Men tror att jag tar Mantorp lätt klass helgen innan med Sigge och så får Lasse gå debutant i Qvinnersta sen istället. Känns inte så kul att släpa ut unghästen på så lång resa första gången speciellt eftersom han precis börjat lugna ner sig i transporten.

Jag vet inte. Rider debutant och lätt i vilket fall OM det blir Tranemo.

Ska rida lätt klass och har anmält mig.
Är väl skrockfull men jag tycker alltid att det känns som om jag "utmanar ödet" när jag anmäler mig till tävling långt innan anmälningstiden går ut.. då ska väl hästen gå och välta, trampa på en spik eller nåt annat..
Har anmält Mantorp också, lätt klass.

Ha, ha så känner jag också med anmälan långt i förväg men på samma gång så vill jag ju komma till start och inte bli bortplockad pga för många starter så då inbillar jag mig att det är bättre att anmäla tidigt...är säkert inte så men JAG måste ju ha nån bra anledning till att hysta iväg anmälan i god tid.....:devil:

Det blir inte Tranemo utan Negernbötl med Vincent. :) Så unghästar och lillasyster får vänta och första start blir hemma i Vinslöv.
Klubben bokat Magnus Gällerdahl som tränare helgen innan och närvaro är obligatorisk, icke närvaro kostar 200:- så åker vi till Mantorp kostar det 400:- extra. *suck*

(Det är handslagetträning som vi anmälde till i dec. Efter ett möte beslutades att det skulle vara träningar i feb-mars och den sista innan säsongen drog i gång i april. Nu hajar inte den ansvariga riktigt så hon har lagt alla 3 träningarna på rad i april trots påstötningar. :eek: Dock är tjejerna nyfikna på Magnus så vi får se hur de gör.. 1:a träningen i dressyr ligger samtidigt som Falkenbergsträningen. Man ska inte ha med klubbar att göra :eek: )

Skojar du? Är inte träningarna till för ryttarna och bör ligga på icke tävlingstid??? Det var det dummast jag hört.:confused:

Vi har också fått handslagspengar men klubben har använt dem till att anordna styrketräning 2 ggr i veckan för alla licensierade ryttare. Kanonbra grej! Vi kör cirkelträning och har jättekul samtidigt så jag tror de flesta är mer än nöjda.:banana:

jo precis man vill inte vara för sent ute och riskera att anmälan är stängd. så här står det i mantorps propp:
"Antal ekipage är begränsat till max 200 starter totalt
inklusive alla klasser. Anmälan kan göras tidigast fr.o.m den 1 februari. OBS! Då antalet anmälda ekipage ev. uppgår till max, stängs möjlighet till anmälan, alltså först till kvarn..."

Jag har för mig att jag läste något i Ridsport om det här med maximerat antal anmälningar och hurvida man fick stänga innan anmälningstiden gått ut. Om det skulle till dispens för att göra så, att "rätt sätt" är att låta anmälningstiden löpa ut och sen lotta bort ekipage. Jag minns att det var en debattartikel skriven av en ponnymamma som tyckte att systemet med lottning var förkastligt och svårgjorde planering av tävlingskalendendern.

Jag anmälde till mantorp 2 feb :D
de hade inte öppnat sin webanmälan förrän då...hoppas man kommer med :bump: ska rida * btw

Jo det får vi väl hoppas. De som skickar in sin anmälan innan den nått max (om den nu gör det) ska komma med.

En månad kvar... nu är det nära :bump:

Tjipp!
Vågar nu nästan tro på Tranemo som första start nånsin för min lille plutt!!!Efter en säsong utan någon fälttävlan (trodde aldrig jag skulle överleva) ser jag nu fram emot att skutta runt på 90. Det ska bli sååååååå *piiip* kul!! See ya!

Knapplån

Jag ska till tranemo, rida debutant.. Våran första :crazy:

Jag har ridit en debutant förut, på min första häst i Trollhättan, så jag är rätt nervös för denna eftersom min häst är så orutinerad. Men guuud vad jag längtar!!!

Ja, jag minns nåt sånt i nån artikel. Det stämmer nog att det skulle vara bortlottning men det kanske är så att om man skriver ut i proppen att anmälan kommer att stängas om den blir full så får man göra så?

Håller med den mamman som skrev att det är svårt att planera terminen, speciellt i Fälttävlan som det inte direkt kryllar av arrangörer.:cry:

Heder åt alla klubbar som orkar ordna fälttävlan!:bump: :bump:

Så nu har jag bestämmt mig. Det blir tranemo med de två gammla som får gå *igt på lördagen och sen får 5 åringen gå 90 i tågarp på söndagen.

Fio: Jag dealar gärna:angel: . du får däcken i den lätt och jag i den *iga:devil: ??

Så länge jag får ha debutanten för mig själv så kan ni väl slåss om däcken? Men jag har ju lovat Fio att mitt hjärta blödde för henne, hon behövde ju däcken så innerligt...jag förväntar mig att hon skänker bort en bilvinst eller så till mig i framtiden!:devil: :devil:

knapp

Nu är jag anmäld till Tranemo, ändå.
Unghästen går debutant och Sigge får mjukstarta med en lätt klass.
Så jag vill också vara med och slåss om däcken :devil: :D

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka