Mer tävlingsvana, hjälp!

D

diskho

Det står helt still just nu, hur ska man få mer tävlingsvana?

Varken jag eller ponnyn är i form för att kunna tävla själv nu, och jag har aldrig tävlat "på riktigt". Men ändå, det kan ju vara bra att veta lite hur det går till om man nu skulle vilja prova :P

Först tänkte jag: "Ja, jag kan ju vara hästskötare!". Men den kom jag på att jag inte känner någon som behöver hästskötare vad jag vet.. :P Funktionär har jag varit, och det gav mig tyvärr inte så mycket :/

Men har ni några andra tips på hur man ska få lite mer vana, utan att behöva tävla själv?

Sv: Mer tävlingsvana, hjälp!

Säääker på att du inte känner nån som behöver hjälp? I så fall, börja hänga på din klubb/ridskola, kolla vilka som tävlar mycket och prata med mycket folk. Det dröjer nog inte länge innan du hittar nån som vill ha hjälp :) Sen, se till att åka på många tävlingar och gå omkring bland transporterna, hänga vid framridningen och veterinären. Då får du ju också ett hum om hur allt går till utan att behöva göra något, du kan gå hem om det börjar ösregna :angel:

Jag är fö. i samma sits lite, har inte så mkt tävlingserfarenhet. Men har börjat följa med en kompis på hopptävlingar och det hjälper verkligen att ha koll på flödet, när ska man trava upp, hur går det till, väntetider osv. Jättebra för oss noviser :)

Sv: Mer tävlingsvana, hjälp!

Jag vet inte, jag ska och kolla på en tävling imorgon, så då kan jag väl mingla runt och kolla om någon behöver skötare någon annan gång xD

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
625
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 421
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama