Mer striktägarnasvar.(vad göra?)

Qodrofenia

Trådstartare
Min hund blev illa biten av grannes hund(finns trådar om det)

Nu till det kluriga..som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera..

vi fick uppsöka vet när min hund blev attackerad. och enligt lag så ska ju den andra hundägaren betala min hunds vet räkning..

Killen sa att han skulle betala men han behövde lite tid på sig att skrapa i hop pengarna.. vilket jag tyckte var oki..Jag gav honom de dagarna han sa att han behövde..(10 dagar)MEN! Nu har killen försvunnit :mad: Han har inte varit hit öht..Det hadde känts mer oki om han kommit hit och sagt att han inte hadde pengarna och behövde en avbetalningsplan .för då tycker ju jag att han tar ett vist ansvar..Det hadde jag kunnat ta.. men att inte ens komma hit gör mig fly förbannad:mad:

Min man har varit och knackat på hos grannen i tre dagar nu det senaste han hörde var att killen som äger hunden har flyttat därifrån:crazy:

Hans hund är omhändertagen av polisen .och jag vet inte om den är avlivad eller om den är under utvärdering. eller om den är omplacerad..

Jag är inte penga galen men det är det här med ansvaret jag stör mig på.. att han inte drar sitt strå till stacken..
så vad gör jag nu?
Polisanmäler även detta?

Sv: Mer striktägarnasvar.(vad göra?)

Tycker definitivt att du ska anmäla! Chansen att du får pengar är tyvärr väldigt liten, men du har i alla fall visat vad du tycker om hans agerande!

Lycka till!

Det verkar inte som om jag har nått annat val..får dock vänta tills fredag då polisen som har hand om det här kommer tillbaka..

Min make ska gå över till killens föräldrar som bor i huset brevid i dag och fråga dom om dom vet vart han tagit vägen ...Och lite fint inflika att deras son är skyldig oss pengar enligt lag :devil:

Jag vill helst slippa anmäla även detta..på nått vis är jag lite förstående mot killen oxå.. han har förlorat sin hund.. och är nog just nu ganska lusfattig.. då hans hund haft väldigt dyra vanor och han dessutom får lov att betala omhändertagandet av hunden oxå..

*Q som tenderar till att vara för snäll*

Nu är det kokta fläsket stekt..
Maken var över till killes föräldrar.. och han var där..

Men nu så är det annat ljud i pipan.. Han vägrar betala :mad:

Han menar på att han pratat med folk som säger att han inte ska betala..:eek:
Hans pappa skrek åt min maken att försvinna där i från :crazy:
Dom är sura för att deras hund blivit omhändertagen och tänker inte betala bara för det :smirk:

Pratat med polisen redan.. ska ringa dem i morgon igen på dagtid..

Vilken stil! :mad: Nä, då skulle jag absolut anmäla igen. På´n bara. :devil:

Det känns väldigt tråkigt det här..Det handlar om en liten summa pengar..Eller jag liten och liten 1100Kr..för oss betyder dom pengarna en hel del..
Maken upplevde att pappan var väldigt hotfull i går. så nu är det inte hunden man är rädd för då den inte finns kvar här längre utan nu är det grannen i stället..
Jag kan inte låta bli att undra vad killen har pratat med för "folk" som sagt åt honom att inte betala.
Sen samtidigt kan jag bli sur och tvär.. vad har jag rätt att kräva pengar för igentligen..?
Kan man kräva pengar för alla omkostnader som blev runt hunden då hon blev biten..?
Manken fick lov att ta ledigt från jobbet..blev en massa bil åkande mm..Kan man kröva pengar för det med?
*Q som känner sig lite små aktig och vresig*

Kan inflika. att min make inte fick en syl i vädret.Så att säga nått om lagar och förordningar var lixom uteslutet..Min man fick vända och gå innan det blev riktig obehagligt..

En kompis till mig blev biten av en kompis föräldrars hund (rörigt värre..).
Hon fick ersättning för de faktiska kostnaderna, förlorad inkomst (hon blev sjukskriven i tre dagar), sveda och värk samt ev. ärr som man konstaterar efter 1 eller 2 år. Där var det dock ägarens hemförsäkring som gick in och täckte det hela, de gjorde inte upp i godo utan de nekade också först.
Baserat på det borde du absolut kunna få för merkostnader så att säga. Kanske läge att kolla med ditt försäkringsbolag, dvs där du har din hemförsäkring. Det var mkt lättare när kompisen fick hjälp av sitt bolag än att sköta det själv.

Nu är ju inte summorna uppe i självrisken ens men det kan bli så om jag ska vara riktigt jävlig:angel: Så här har vi inte kontaktat nått försäkringsbolag än..
Hur som helst håller jag på och jagar den polis som har hand om det här fallet från början.. och det ska bli intressant att se vad han har och säga om saken..
Och jag hoppas oxå få reda på vad som hände med grannens hund igentligen.. om den avlivades eller hur det blev..

Hur som helst verkar "min" konstapel väldigt driftig så förhoppningsvis sänder dom över nångon att prata med grannen om att han är skyldig att betala enligt lag..

Jag är väl mest rädd för att grannen nu kommer bli ännu mer elak på oss..:crazy:

Då har man pratat med favorit polisen:love:
De kan inte göra nått åt just den här saken men han föreslog att jag skulle skriva ett brev till min granne där jag talar om att vi har rätt till pengarna och att om de inte betalar så har vi inget val än att skaffa rättshjälp..

Polisen berättade oxå att hunden fortfarande är i deras vård och inget beslut har fattats ännu..Det kommer antagligen nästa vecka..

Så peppar peppar nu hoppas vi att grannen håller sig i skinnet efter vårat lilla brev och att det inte blir obehagligare än det redan är..:crazy:

Jag önskar verkligen att vi skulle kunna lösa detta på ett vänligt sätt..

fy vilken obehaglig situation! hoppas verkligen att allt löser sig för er... :(

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 282
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 877
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·
Övr. Hund Jag och sambon hade med vår hanhund (6,5 kg) när jag skulle köpa foder på landet utanför Malmö. Foderhalndeln har en stor gårdsplan där...
2
Svar
29
· Visningar
3 276
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar