Mer information önskas när det vankas ridsport i rutan....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Camaro
  • Startdatum Startdatum
C

Camaro

Idag när jag kollade på världscupen på TV slog det mig varför inte mer information om hästen ges? Jag tycker det hade varit jätteintressant att få reda på mer än bara vilken hingst hästen i fråga är efter. Skrev därför direkt ett kort mail till Tittarservice på SVT, för detta borde ju gå att ändra på! Är det fler som har samma åsikt? Skicka gärna Ni med isåfall, då kanske det blir ändring framöver.
Tillsammans brukar man kunna förändra om man bara vill ;)

Så här skrev jag till SVT:

Jag tycker det vore jätteintressant om man när man kommenterar tex världscupen i hoppning, eller dressyr tex i Globen ville berätta mer än bara vilken hingst hästen är efter. Detta brukar de göra men de missade några idag när det var världscupen. Vore kul att få höra pappan, mamman, morfar samt vem som är uppfödare till hästen. Detta kan ju inte ta så mycket tid i anspråk, men för de som är avelsintresserade finns massor av intressant information i detta. Vore super om Ni kunde göra detta till nästa vecka då det drar ihop sig i Globen...

Med vänliga hälsningar Johanna Friman

Sv: Mer information önskas när det vankas ridsport i rutan....

Det som stör mig mest från dagens sändning är att de inte visade Catokis runda. Ryttaren är aktuell och ska till Globen, och det är en grymt intressant hingst som dessutom gjorde en felfri grundomgång. Känns dock inte som om man kan maila med de åsikterna! ;)

Jag plockar nästan alltid fram startlistan innan så har jag koll på vilka hästar det är om det är nån jag inte känner igen.

Jag brukar gå in på nätet och söka resten av stammen och annan info.

Jag mailade sportredaktionen i mitten av 90-talet och bad dem säga stammen på hästarna och redan dagen efter gjorde de det:bow:

Jag brukar gå in på nätet och söka resten av stammen och annan info.

Jag mailade sportredaktionen i mitten av 90-talet och bad dem säga stammen på hästarna och redan dagen efter gjorde de det:bow:

Härligt att höra att det faktiskt går att påverka bara man försöker! :banana:

Jag tycker inte det skulle vara så svårt att informera om ovanstående önskemål egentligen, tycker inte att man ska behöva leta reda på det själv, nej det borde verkligen serveras när man sitter där i soffan och kollar på ridsport :)
Sen är det ju bra reklam för uppfödaren att ha tagit fram en häst som kommit så långt, om deras namn nämns i tv :)
Jag har också reagerat på att det inte heller alltid står med uppfödaren i startlistor på tävlingar, detta borde också ändras så oavsett vilken nivå det gäller borde uppfödaren till hästen stå med....

Tycker också det är tråkigt att det ibland inte står med hingst och sånt på startlistor när det är lägre nivå på tävlingar. Det vill man ju kanske se ändå..

Beror säkerligen många gånger på ofullständigt ifylld anmälan. På lokal nivå behöver ju inte hästen/ponnyn ha licens och då kanske det "glöms" bort att fyllas i.
Kan ju också vara kasst ifyllt på licensen när det gäller de högre nivåerna.

Det som stör mig mest från dagens sändning är att de inte visade Catokis runda. Ryttaren är aktuell och ska till Globen, och det är en grymt intressant hingst som dessutom gjorde en felfri grundomgång.

Han gick ju ut som 1:a häst i omhoppningen.

Ett tips till er som är intresserade av ridsport! Kolla in sidan clipmyhorse.de. Dom sänder alla klasser som TV inte visar från många stora tyska tävlingar, med kommentar och flera olika kanaler. Bland annat sände dom ALLT från bundeschampionatet inkl. intervjuer!! Finns ytterligare en sida, tror den heter cpm.de.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Jag släktforskar lite och skulle uppskatta lite hjälp av er galopp-proffs! ;) Första hästen jag skulle vilja veta lite mer...
2
Svar
21
· Visningar
3 965
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·
C
Avel Många påhopp har gjorts angående hingstar som är bärande av OLW genen.En sak som gjort Sverige begränsade i sitt urval...
2
Svar
33
· Visningar
2 959
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka