Mer i utbud

Sv: Mer i utbud

Det gäller ju för SIF godkända tävlingar, vilket jag inte tror att trådskaparen menar.

Det har du helt rätt i! :) Men jag bara ville förklara överlag att det krävs mer än bara ett par personer för att få en tävling att fungera. :)

Fast jag har ju aldirg påstått att de inte krävs tid och personer för att göra en tävling..De jag "klagade" på var att de var för lite utbud på oss hobbyryttare i klubbarna!

Allt för mkt tid och energi läggs åt för de som tävlar på seriös nivå och vi som inte tävlar glöms bort känns det som!
Eftersom det är inte seriös tävling tror inte jag att amn behöver hålla sig till sif regler att man inte får låta en annan sadla och tränsa hästen åt en så de bara är att rida för den som ska tävla!

Någon privatperson som har paddock kan ju låta en blåbärshopping vara i paddocken kanske..

Då behövs ju inte ens klubben vara indragen utan allt är på privat sak=)

Absolut! jag tror inte att det är någon i din närhet eller omgivning som kommer att klaga om du drar ihop en sådan tävling. :)

Nä jag tror inte de jag heller.. ska skicka iväg ett mejl till utskottet till hobbyavdelningen på min klubb.Så får vi se=)

Jag tillhör även jag en av dem som jobbar och sliter i en klubb..och det är svårt att både få folk och tid att hjälpa till och annordna aktiviteter, för det tar mycket mer tid och arbete än vad man tror..

Nieala: Jag vet på omvägar att en av de klubbar du har i din närhet anordnade skojtävling och prövapådag här för ett par helger sen, skulle tydligen vara både det ena och det andra, hörde något om terrängbana och flagglopp bland annat..var du med på den?

Vad är de för klubb?? för på sleipnir och taktur ar ajg inte sett något sånt på deras hemsida!

Taktur..var inne på deras hemsida och tittade runt lite med och det nämns både på första sidan och i gästboken

Sleipnir har ju annordnat saker som icketävlande kan vara med på med..öltölt, långritter, trecdag mm och även erbjudit div kurser och föreläsningar/clinincs som man inte behöver vara tävlande eller ungdom för att vara med på..Även hos Taktur har vad jag kan se liknande saker anordnats

Jag vet även en klubb (ej islands utan helt allmän för alla sorters hästar och ponnier, mer som ett ridsällskap) som i huvudsak ligger en bit utanför Västerås som anordnar både hopp och dressyrtävlingar på lättare nivåer där man kan vara med..har varitoch kikat på en av deras tävlingar och då var ett gäng islänningar med och hoppade. På klubbens hemsida kan mans e bilder från div andra aktiviteter med som galopprace och uteritter och terrängträningar mm)

Senast ändrad av en moderator:

Fast de lilla sleipnir erbjuder är för lite..
Några få långritter en öltölt per år är för lite..Och ajg vill göra mer än bara rida långtur och rida öltölt.
Därför ajg startade denna tråd=)

Hopptävlingar dressyr prova på distans
FT western ja de finns ju massor man akn prova på p ålätt nivå
och kurser så är de alltid inriktning islandshästridning.
Jag är mer sugen på att vidga rasens användbarhet och att prova på lite annat..
Jag menar har amn en hopphäst kan de ju va kul att prova på lite dressyr eller distans eller varför inte lättaste FT??

Testa på andra grenar kul kul=)

Det tips jag kan ge om du inte själv har tid att engagera dig i själva arrangerandet är att gå på möten och skicka in föslag på aktiviteter så att de som håller i trådrna vet vad som önskas.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka