A
avslutat medlemskap
Kontra med "vi kommer aldrig att flytta härifrån vad du än ställer till med, bara så du är medveten om det för det är vårat hus och där kommer vi att bo för all framtid" och sen inga mer kommentarer.Tack till alla er som brytt sig om att svara .
Utbrottet förra året kom av att han tyckte vi körde för fort på vägen så det dammade in på hans bil. Han hade redan sagt det en gång tidigare, och då saktade jag ner så jag körde runt 20-25 km i timmen förbi hans hus (vårt hus ligger uppför en rätt brant backe efter hans hus så man måste ha iaf lite fart). Sen var väl det för snabbt för honom med, då blockade han vägen först för min man så han blev tvungen att stanna och bli vrålad på om sin feta, lata horidiot till fru, och sen när jag kom hem hade han blockat vägen igen och vrålade samma saker, och där var första gången detta "om ni inte sköter er så kan ni fanimej flytta härifrån!"
Efter det så krypkör jag alltid förbi hans hus, så nu har han inte det att gnälla på... Så då måste de väl explodera på något annat.
Nu var det vägskötseln de klagade på. Vi har den nämnda grusvägen och en vägförening med våra fem hus. Enligt dem så har vi ALDRIG hjälpt till med vägen (att min man satte av flera timmar på den i somras för att fylla igen när det regnat bort lite, det räknas uppenbarligen inte... ). Jag ser inget problem med vägen, det är en vanlig grusväg utan större hålor och jag ser inte att den behöver så mycket skötsel som de uppenbarligen tycker, eftersom det vi gjort är för lite?
Vi köpte huset från två pensionärer, det kanske är det som är problemet? De kanske gick varje dag och la lösgrus i småhålorna på vägen, och nu när vi inte gör det varje dag så har vi brutit någon oskriven lag de satt upp om att de tycker att man ska göra sånt varje dag?
Och där kom den repliken igen, "om ni inte har tid att sköta det ni ska så kanske ni borde flytta!".
Vi får väl se vad de säger efter att vi fått pratat med dem....