mentalbeskrivning - hur pass bra?

Sv: mentalbeskrivning - hur pass bra?

Nej dumpen o skrammlet ska man släppa spökena om hunden vill vill fly...

Så fick inte jag göra utan jag skulle släppa kopplet så fort hunden gjorde något (inte om den satt kvar på stället och skällde men om den tex hoppade åt sidan, gick fram till spökena osv). Dvs jag skulle inverka på hunden så lite som möjligt med kopplet.

Mvh

Tora

(Läste länken) Nej det var nog jag som missförstod det. Men det spelade ingen roll i mitt fall. Han reagerade bara med att skälla lite när spökena stannade framör oss annars låg han bara vid mina fötter och såg lite fundersam ut.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vill gärna höra era åsikter om dessa MHn! Det är en ras som jag är ny inom, en brukshundras. Tack på förhand! :) Hund 1: 1a.Kontakt...
Svar
14
· Visningar
1 256
Senast: Nenyah
·
Hundavel & Ras Vad skulle ni säga om detta MH på en Vit Herde? Ok? Tvivelaktigt? Ett MH är ju verkligen inget absolut test på något vis egentligen...
2
Svar
27
· Visningar
3 314
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Roligt värre! :) Överlag så reagerade hon lite mer än jag trodde, men avreagerar fort (speciellt vad gäller rädsla). Testledarna...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Roar mig med att kolla avelsdata lite. Vad säger ni om MH:t på den här hunden? Vilken ras tror ni? Känd mental status...
Svar
5
· Visningar
1 204
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka