Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är L-testet för något???
Dom utforma MH för o främja aveln så det är visst tänkt att det ska vara en mall. Men nämn en enda ras som blivit bättre efter Mh´t kom till.
Mh fYller ingen fuktion överhuvudtaget. Hunden kan ju göra katastrof o vad händer den får ändå tävla gå i avel o.s.v.. inte Korning heller har nån större funktion, det är för pappers folk som gillar o samla protokoll o skryta om vilka höga poäng ens hund fått.
Nej kolla L-test där får man se vad man har för hund. Mh blir ju på en sån löjlig nivå att får man ut starka reaktioner där är det ju katastrof. Allt slutar ju 5m innan hunden det är ju från 5m o in till föraren man vill se hur hunden beter sig.
Sen undrar jag lite bara... om nu MH och korning är så kasst och L-test är så bra - varför L-testar du inte dina hundar istället för MH och korning som du har gjort/planerar att göra?
mja vissa raser har begränsningar på MH, bland annat kontakt/hantering. Bland annat pinschern har blivit bättre mentalt tycker jag, alldeles säkert fler raser också.
Vem säger att det är katastrof om det blir starka reaktioner på ett MH? Det beror ju på vad man vill ha för hund - ingen säger att det ska vara höga eller låga poäng. Visst är L-testet bra - för tjänstehundar.
Lite nyfiken på vad det är för skilnad mellan L-test och Korning?
Har alltid trott att det var ganska lika?
Aha! Som Korningen var tidigare då!
Synd att de ändrade den, och nu är den vist ändrad igen
Får vem som helst göra L-testet?? Jag har inte tidigare hört talas om det utan bara haft koll på resultat från MH och korning.
Ja det är trist nu är det ju värre än någonsin, bara en massa lek moment. Nu kan man lära in massa av momenten dessutom...
För jag hoppas att dom inte säger som en polis sa åt en som gått vilse som blev biten av polishunden, polisen sa " bättre o bli biten o hittad, än inte hittad alls"