Mental test på Rottwiler.MT

Rotterö

Trådstartare
Vad är bra och vad är dåligt
Hur många poäng är godkänt.
Kan man förbereda sig o hunden.
Jag skall inte göra det förän om 1 år. God tid
Vad används för kamp leksak, ?

Kan man öva upp kamplusten lite
bra tipps tack
Vad skiljer MH och MT mer än poängen??

Sv: Mental test på Rottwiler.MT

Du ska inte göra någonting. Att börja öva med hunden är fusk och ger inte en rättvis bild av hundens mentalitet. Förvärvade egenskaper nedärvs inte.

MT är lika mycket ett avelsverktyg som MH och det man vill mäta är det genetiska i hunden, inte hur bra du tränat den. Om du tränar ger det ett missvisande resultat och bättre poäng än hunden förtjänar, vilket i sin tur missgynnar aveln.

Vill du veta vad som egentligen finns i din hund struntar du in att träna. Vill du flasha med bra poäng, struntar i hur hunden är och skiter i aveln så kan du börja öva redan nu.

Sv: Mental test på Rottwiler.MT

Nä jag har inte tänkt träna upp dessa grejer.
Jag gjorde MH det gick gör bra
Det enda som hon inte ville va att kampa med trasan och leka. Men min tjej va inte riktigt i form Va så skendräktig så.
Så hon va inte på topp. Nu kampar hon och leker glatt

Vad är skillnad fler grejer eller vad? På MH oMT
Bara lite nyfiken
Jag skall kolla på kenneln i september då de har två tidigare kullar på MT i närheten här

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 479
Senast: Bulldoozer
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 721
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 548
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX