mental aktivering inomhus

fryckan

Trådstartare
Min fantasi tryter lite så jag behöver lite tips på mental aktivering inomhus på liten yta (bor på 26 kvm). Det jag brukar roa min hund med är godissök, stoppa in godis under burkar etc och träna lite tricks med klicker. Har ni några fler tips som inte kräver stor yta? :)

Här kommer några:
High five
Rulla runt
Sätta tassen på (t ex musmatta eller din hand)
Gå i en åtta mellan dina fötter (du står still med fötterna en bit ifrån varandra)
Hoppa över utsträckt ben eller arm
Gå runt dig (du står med fötterna ihop)
Gå runt stenen = hunden står med frambenen på en liten platta, du står vid sidan om och efterhand som du flyttar dig runt så ska hunden gå efter med bakbenen, frambenen ska vara kvar på plattan.
Hålla olika saker i munnen. Hunden sitter o du håller fram t ex trävisp, skrumejsel eller apportbock.
Fjärrdirigerng = sitt. ligg, stå ska utföras så att hunden är kvar på samma ställe hela tiden.

Min fantasi tryter lite så jag behöver lite tips på mental aktivering inomhus på liten yta (bor på 26 kvm). Det jag brukar roa min hund med är godissök, stoppa in godis under burkar etc och träna lite tricks med klicker. Har ni några fler tips som inte kräver stor yta? :)

Jag tänker börja träna uppletande med Ivan, det går utmärkt att göra inomhus :)

Jag har börjat slänga ut min hunds leksaker över golvet, så får hon springa runt och plocka upp dem och lägga i sin låda vi har till dem. Snabbt och enkelt. Öppna och stänga dörrar tycker hon också är kul.

Frukostapportering.
Många hundar kan springa efter och gripa ett föremål, har man tur får man tillbaka det. Det är inte apportering.
Lär in guldapportering från grunden hemma i köket.

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Nepenthe
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 272
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 970
Senast: Sesca
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 877
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka