Sv: Mensvärk på slutet?
Har hört att det är ungefär samma smärta.
Låg och bara skakade till sist, kunde inte titta eller röra mig, ville bara få bort det onda.
Blev lite irriterad på sköterskorna även om jag inte kunde visa det just då, de bara ställde samma frågor om och om igen, om mina toalettvanor, om bäbisen (hade ont i SIDAN, inte magen, bäbisen sparkade på som vanligt), om jag ville ha ett täcke (skakade för att det gjorde så ont, inte för att jag frös! Svettades ju!) om det hade hänt "nåt annat" som jag bekymrade mig över...??
Tror de läste i journalen att jag och min sambo gick igenom en liten kris igår, kändes som att de trodde jag spelade eller bara hade ångest. Ville bara skrika åt dom att det här fan var riktig fysisk smärta, och att de kunde sluta fråga om jag var hård i magen och bara ge mig en jävla spruta!
Till sist kom den iaf, och jag blev en ny människa, kunde öppna ögonen, höra fläktarna, titta hur läkaren såg ut...
Vi fick byta rum för att jag skulle få en skönare säng och slippa höra eventuell förlossning i rummet brevid, vilket jag inte kunde brytt mig mindre om. Hade gärna sovit på en stenhäll, bara jag slapp den smärtan.
/Jossan