Meningen med livet?

Apropå vänskap är jag för övrigt usel på att föreslå träffar utanför umgänget man lärt känna varandra. Nåt jag borde jobba på.

Meningen med livet blir så stort ämne. Jag hittar mening i jobb, mål och drömmar men också i små glädjeämnen som naturupplevelse (framförallt!) Och hobby.

Men jag har också haft en skitdag. Meningen med livet är i alla fall inte att vara höggravid.

Vilken otroligt svår fråga att besvara, iaf tycker jag det. Jag är just nu i en livskris så jag har verkligen ingen aning om vad meningen med mitt liv är.

När jag var yngre tyckte jag att meningen med livet var att göra gott för andra. Jag var idealist och ville rädda världen. Nu känner jag mig som en ballong som någon stuckit hål på och det där med att göra goda stordåd känns ungefär lika realistiskt som att Trump plötsligt skulle vakna en morgon och vara vettig. Jag försöker göra gott i min närhet, alltid ta det där lilla extra steget för att sprida lite godhet till min omgivning. Det kanske inte löser klimatfrågan eller räddar liv, men jag hoppas att det ger ringar på vattnet till ett varmare (nåväl, inte klimatet då) samhälle.

Utöver det har jag insett att min tid här på jorden är begränsad och jag tänker inte spendera all min värdefulla tid med att bara ge till andra. Om ett sekel är jag ändå bortglömd, så jag passar på att njuta av precis allt jag kan njuta av. Oavsett om det är ett glas iskallt vitt vin på den där fiskrestaurangen vid morfars hus i Spanien, ett svettigt gympass eller en miljon förälskelser.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar