Meningen med livet?

tott

Trådstartare
Idag känns som en skitdag! Ser ingen idé med det här att gå omkring här hemma och den enda jag pratar med är min katt (tur att jag har honom!). Har inte pratat med en människa live sedan i fredags och bara med mina föräldrar per telefon. Vänner jag har tagit kontakt med via Messenger har tydligen inte haft tid, för jag har mest fått emojis till svar.

Jag har inga barn, ingen man och tydligen allt för få och väldigt upptagna vänner.
Vad är meningen med livet? Berätta ni som vet!

Meningen med livet är väl att leva det och njuta av det?
På vilket sätt är individuellt.

Min mening med livet är troligtvis inte alls din osv :)
En präktig klyscha, om du frågar mig (just idag iaf). Jag njuter ju inte alls just nu. Jag lider.

En präktig klyscha, om du frågar mig (just idag iaf). Jag njuter ju inte alls just nu. Jag lider.
Fast man måste ju inte njuta varje dag, det är det nog få som gör. Men faktum kvarstår ju att man måste hitta sin egen mening med sitt liv, den kan ingen annan göra åt en. Sen kanske skitdagar inte är de rätta tillfällena att försöka hitta detta på, eftersom det brukar vara svårt att se meningen med nåt då.

Grejen med att njuta av livet handlar ju inte om att njuta av det man har, utan att hitta det man njuter av.

Jättetråkigt att höra att du har en skitdag och lider, skickar dig en kram och hoppas att det blir bättre snart.

Fast man måste ju inte njuta varje dag, det är det nog få som gör. Men faktum kvarstår ju att man måste hitta sin egen mening med sitt liv, den kan ingen annan göra åt en. Sen kanske skitdagar inte är de rätta tillfällena att försöka hitta detta på, eftersom det brukar vara svårt att se meningen med nåt då.

Grejen med att njuta av livet handlar ju inte om att njuta av det man har, utan att hitta det man njuter av.

Jättetråkigt att höra att du har en skitdag och lider, skickar dig en kram och hoppas att det blir bättre snart.
Tack!

Man brukar ju säga att fattig är den som längtar efter det den inte har.

Ingen är lycklig jämt. Däremot kan man bli bitter av att jämföra sig med andra som man tror har allt.

För egen del har jag kontaterat att det här är det liv jag har. Och försöker göra det bästa av det.

Idag känns som en skitdag! Ser ingen idé med det här att gå omkring här hemma och den enda jag pratar med är min katt (tur att jag har honom!). Har inte pratat med en människa live sedan i fredags och bara med mina föräldrar per telefon. Vänner jag har tagit kontakt med via Messenger har tydligen inte haft tid, för jag har mest fått emojis till svar.

Jag har inga barn, ingen man och tydligen allt för få och väldigt upptagna vänner.
Jag känner ofta som du, och jag har inget svar.

Jag tycker livet är meningslöst, att det inte finns någon mening. Oftast bekommer det mig inte men ibland får jag fullkomlig panik över det. Jag tror den enda lösningen är att acceptera det som inte går att ändra på och försöka förändra det som är möjligt. Lättare sagt än gjort dock.

Det som ger livet mening är ofta något som innebär att göra något för någon annan. En god gärning. Att skicka vidare. Det kan ge känslan av att ingå i ett större sammanhang.

Meningen med mitt liv är att må och bra och ha roligt.
Det uppnår jag genom att vara i stallet, vara med min hund och träffa människor jag tycker om.
Jag är glad typ jämt och trivs otroligt bra med mitt liv :)

Meningen med livet tror jag är att leva det på det sätt som gör en lycklig, exakt vad det är som leder till lyckan är högst individuellt. Och ingen kan ha solsken alla dagar. Vad gör dig lycklig?

Det undrar jag varje dag :D Och jag har verkligen inte kommit på något än. Eller så har jag bara inte fattat vad mening innebär :meh: Men när andra kommer med klyschor av typen "ingen är glad alla dagar" får jag spel. Är det ens NÅGON som tror det? Jag brukar vara glad någon gång under alla dagar. Det gör ju inte att jag tycker att det finns någon mening. Jag gör en massa saker som jag tycker är roliga. Och jag har ett jobb jag trivs på och ett hus jag trivs i och en häst som är gulligast i världen och allt möjligt. Men mening? Nä. För mig kan det (alltså själva levandet) kvitta alla dagar i veckan. Jag tror att jag helt enkelt har kommit fram till att jag får acceptera att det är så här jag är. Att jag inte fattar poängen. Och att det får vara okej. Typ.

Meningen med livet tror jag är att leva det på det sätt som gör en lycklig, exakt vad det är som leder till lyckan är högst individuellt. Och ingen kan ha solsken alla dagar. Vad gör dig lycklig?
"Leva det på det sätt som gör en lycklig" skriver du. Det är inte så lätt! Jag är social och gillar naturupplevelser främst intill vatten. Som det är nu har mina vänner fullt upp med sitt och ingen har båt, typ. Jag är bortprioriterad då det gäller aktiviteter...och annat också.

"Leva det på det sätt som gör en lycklig" skriver du. Det är inte så lätt! Jag är social och gillar naturupplevelser främst intill vatten. Som det är nu har mina vänner fullt upp med sitt och ingen har båt, typ. Jag är bortprioriterad då det gäller aktiviteter...och annat också.

Nej, lätt sade jag aldrig att det var. Kan du inte leta nya vänner som har mer tid? Gå med i någon orienterarklubb eller sätta upp lappar i mataffären om att du söker promenadsällskap för typ temapromenader i naturen? Kontaktannons för vänner i lokaltidningen?

Alla människor upplever mörka stunder oavsett hur jäkla bra vi utomstående kan tycka att de har det.

Men du frågade en fråga som det inte finns ett faktasvar på. Jag kan tyvärr inte ge dig ett bättre svar. Jag vet heller inte vad du ska ha för mening i ditt liv för att finna lycka.

För det mesta saknar livet mening.
Ibland är det bara ett mörker.
Ofta så är framtiden mörkblå som natthimlen en månlös natt.
Men det är i den mörkaste natt just när jag ser ner i nattens djupaste mörker, när känslan att ramla ut i ett stjärnfyllt mörker.
Då kommer känslan att det är rätt fantastisk att se alla värdar, alla platser som finns att upptäcka.
Och känslan att just i det ögonblicket är jag en del av askan av döda stjärnor som funderar vad som finns runt levande stjärnor. Och i detta oändliga mörker med oändliga värdar så känner jag mig inte liten utan stor och rätt fantastisk.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 542
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar