Jag har diskuterat det där med mening en del med min kurator. Eftersom jag aldrig har upplevt att det finns någon Mening. Han undrade då, naturligtvis, vad det ÄR. Och det kan man ju fundera över :P Jag tog upp det där med att många säger att BARN är meningen med livet, och då påpekade han att det ju skulle innebära att vi som inte har några barn ses som/är meningslösa, vilket vi ju faktiskt inte är. Men det KÄNNS så när så många säger det...
Hur som helst tror jag inte att det finns EN mening med livet. Och inte heller att den är samma. Varken genom livet eller för alla. Det kanske inte finns någon alls, utan det handlar kanske bara om att försöka fylla det med meningsfulla saker så gott man kan. Jag trivs egentligen rätt bra med min tillvaro, men när jag sätter mig ner och tänker på just frågan "vad är meningen med livet" så konstaterar jag alltid att det inte finns någon :P
Hur som helst tror jag inte att det finns EN mening med livet. Och inte heller att den är samma. Varken genom livet eller för alla. Det kanske inte finns någon alls, utan det handlar kanske bara om att försöka fylla det med meningsfulla saker så gott man kan. Jag trivs egentligen rätt bra med min tillvaro, men när jag sätter mig ner och tänker på just frågan "vad är meningen med livet" så konstaterar jag alltid att det inte finns någon :P