Men så irriterande

Sv: Men så irriterande

Vart står det ?

Jag tyckte jag såg det när jag läste L102 häromdagen, för då var det något annat som diskuterades. Nu hittade jag det dock inte är. Jag ska leta vidare. Jag minns tydligt att jag reagerade, för jag tänkte att bra många människor isåfall bryter mot det. Kan det ha varit någon på buke som länkade till något från nu nedlagda djurskyddsmyndigheten?

Och OM det står något, villket jag faktiskt inte hittar trots jag letat, står det då inte BÖR då ? Kan aldrig tänka mig det är en lag, bara rekomendationer. Och om det är rekomendationer så brytar man inte mot någon lag eftersom det då inte finns en lag att bryta mot.
Men visa gärna vart det står, för jag kan då inte hitta.

Fast blev inte allmänna rekommendationer gällande vid årsskiftet eller i höstas? Så är det för mindre djur tex fåglar nu iallafall. Tidigare var det bara butiker och offentliga anläggningar som var tvugna att följa vissa mått, och för privatpersoner rekommenderades det. Nu MÅSTE även privatpersoner följa det, men i praktiken gör de ju som de vill eftersom ingen kollar det.

Jämförelsen är helt korrekt !
Det är avsaknad av empati,som pojkvännen lider av.
Det är oerhört allvarligt och dessutom genomgående i ens personlighet.

Och det vet du med säkerhet efter att ha läst nio rader på ett internetforum? Sluta nu. Snälla.

Det börjar dock bli bättre.
Har snackat med honom och han har skärpt sig,
ibland bara som han sas faller tillbaka.

Han älskar sin hund och sköter henne bra.
Och hon fullkomligt avgudar honom!
Mer väluppfostrad hund får man leta efter.
Så var snäll och kalla honom inte djurplågare,
han går ut med henne dock inte så ofta som jag anser behövs.

Senast ändrad:

En fråga, vems hund är det egentligen ? Är det en gemensam inköpt hund till eran familj, eller hade en hunden sedan förut. Anledningen till frågan är att, oftast är det en person som har med sig hunden in i ett förhållande. Och sedan ställs det krav på den andra personen att denna ska minsan sköta om hunden med..TROTS att denna kanske inte är speciellt intresserad. Många som bor i hop verkar tro att, bara för en hund/katt osv bor under samma tak så ska man automatiskt sköta om någon annans djur.

Tänkvärt, oavsett hur det är i TS fall. Kommer ihåg själv hur det var att ha hund tillsammans med någon som egentligen inte vill(nu hade han iofs lovat att hjälpa till, men...). Det kanske är lättare att få förståelse hos sambon om man har i åtanke att personen i fråga inte är särskilt hundintresserad och inte bett om att ha en hund i sitt liv?

Häller med dig! Om man har hund så kan man inte automatiskt förvänta sig att man får massa gratis hjälp bara för att man skaffar pojkvän/sambo. Nu har jag ifs världens gulligaste kille som är en kanonhusse åt min spaniel fast han INTE ville ha hund när vi träffades. Men jag förutsätter ju aldrig hans hjälp! Är bara jäkligt glad när jag får den! :)

Jag tycker du ska byta sambo------han är ju en regelrätt djurplågare !

Ponera att ni får barn,små söta barn ,som inte heller kan tala om vad dom vill/känner----han skulle förmodligen behandla dem lika dant.
Alltså---Stor varning !!!

Men snälla nån.. Nu gör du det igen; liknar hundar vid människor :crazy:

Ts sambo är vare sig djurplågare eller kommer att bli en dålig pappa. Däremot borde han ju när han är hemma kunna rasta hunden nån gång på dagen.

Det är eg hans hund men jag
sköter henne gärna. Vill gärna ha hund.
Dock är det ju inte bara jag som ska göra det
och det är det inte heller.
Det har blivit bättre

Men snälla nån.. Nu gör du det igen; liknar hundar vid människor :crazy:

Ts sambo är vare sig djurplågare eller kommer att bli en dålig pappa. Däremot borde han ju när han är hemma kunna rasta hunden nån gång på dagen.

Tack och bock:bow:
Han kommer bli en bra pappa och är en bra husse åt sin hund

Fast flyttar man ihop med någon som har djur så köper man liksom hela paketet men både människa och djur.

Mvh

Tora

Det är eg hans hund men jag
sköter henne gärna.

Oj då, då var det ju lite annorlunda. All heder åt dig som är en så bra matte! :)

Skönt att höra att det blivit bättre. I många fall finns det ju utrymme för kompromisser, ingen hund ska behöva vara ensam en hel dag, men man kanske inte behöver dra gränsen vid så lite som 4 timmar? Själv anser jag att min klarar 5-6 timmar utan problem även om jag ogärna skulle lämna honom ensam så länge många dagar i veckan.

Jämförelsen är helt korrekt !
Det är avsaknad av empati,som pojkvännen lider av.
Det är oerhört allvarligt och dessutom genomgående i ens personlighet.

Och det vet du?
Ge dig nu!
Gå och lek psykolog någon annanstans för du har ingen aning om vad du snackar om:mad:

Där tycker vi olika. Om jag flyttade ihop med min pojkvän skulle jag bli jätteglad om han hjälpte till med hunden, men jag skulle inte kräva det av honom. Jag har skaffat hund, alltså är den mitt ansvar. Det enda krav jag skulle ha är att han skulle respektera vovven och behandla honom bra.

Håller med.
Dock tycker jag det är kul och knata och gå med hunden.
Har lärt mig mycket av att träna henne och sambon har lärt mig massor.

I kategorin "Att respektera vovven och behandla den bra" hamnar att gå ut med den när den behöver det.

Mvh

Tora

Möjligtvis om det är kris och panik. I övrigt anser jag att det är mitt ansvar att se till att hunden rastas.

Menar du verkligen allvar med det?

Men allvarligt om man blir sambo med en hundägare kan man inte då iförväg räkna ut att man kommer att bli två om hunden? Om man nu är så fruktanvärt anti mot hundar varför faller man för någon som har hundar överhuvudtaget eller flyttar in hos denne överhuvudtaget?

Mvh

Tora

*kl*

Jag och killen blev sambo innan jag skaffade jycke.. Sambon gjorde klart för mej att det va min hund och han ville inte ha något ansvar. Det har han inte heller.. Men han släpper ut jycken då och då under dagen då jag jobbar. Så han får göra sitt. Jobbar jag eftermiddag ger han jycken mat.
Han tar inga promenader med honom. Han öppnar dörren, står på bron o låter jycken pinka. Sen ska han in.
Den hjälpen är jag tacksam över. Jag visste vad jag gav mej in på då jag fick jycken. Och så blev det..
Då sambon jobbar är det antingen far, bror eller nån granne som går ut med jycken.. Lånar honom någon eller några dagar.

Har jag skaffat hund så är det mitt ansvar. Inte min sambos..

Och för att upplysa så kommer min sambo att bli en fantastisk pappa! Han älskar barn och han har en bedårande systerson som vi älskar att ha här.. Min sambo tar stort ansvar över barnet..

Så jämför inte jycke och barn.. Snälla!!!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat