• Avel
  • Trådstartare Trådstartare månsken
  • Startdatum Startdatum
M

månsken

fick just veta att ett sto i stallet inte hade något föl, som vi trodde. alltså de hade kollat att hon var dräktig o så men det hade visst hänt något på vägen.

är det vanligt?

jag vet inga detaljer. fick bara ett sms från ägaren. :( man blir ju lite snopen såhär när man gått och väntat. ska åka upp och hälsa på dom snart (brutet ben), då får dom förklara. :)

Som det står i boken "Att bli med föl" så är det ca 10-15% som resorberar fostret före dag 150.
Hur vanligt det är efter dag 150 vet jag ej, men då kastar dom väl fostret och då borde man ju iaf inte missa det. Det är väl mest om fölet är sjukt, missbildat eller om det dött som dom kastar.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka