D
Don_93
Sv: Men lär er TR!!
Jag har tävlat i snart 3 år. Lokal/reg hopp/dressyr/Fälttälan/ponnygalop. Har inge TR och har aldrig kommit hem från en tävlingar och undrat varför det var si eller så. Jag har undrat en sak en gång och det var ang. uppklassningspoäng, om en tjej var uppklassad ur LC, så jag har sett två olika saker, på två olika, men seriösa, sidor.
Så som jag har skrivit tidigare, när jag känner att jag inte förstår på en tävling kommer jag skaffa TR. Innan dess klarar jag mig utmärkt.
Har även en kompis som tävlar nat. 125 och vad jag vet har hon inget TR.
Visst finns det människor som verkligen bör läsa TR men jag tycker det är upp till var och en, huvudsaken är att man inte gör så fel att det orsakar skada för dig själv eller sina medtävlande/åskådarna.
gylle skrev:Är alla medvetna om att när ni anmäler till en tävling intygar ni på samma gång att ni KAN vad som står i TR. Tyvärr är det nästan på varenda tävling någon som tydligt visar att de inte har TR. Nej skärpning innan första start skall TR införskaffs OCH läsas igenom från pärm till pärm så att man vet vilka regler man har att följa, finns bla många regler som berör säkerheten inte bara för ens egen del utan att bryta dem medför även risker för andra på tävlingsplatsen, är med stor fasa man åker ut på lokaltävlingar just för att de flesta inte har en aning om reglerna (och verkar dessutom inte ha sunt förnuft heller) är det någonstans det håller på att hända olyckor så är det på denna lägsta nivå, tacka vet jag nat/elit tävlingar där folk kan sina regler.
Jag har tävlat i snart 3 år. Lokal/reg hopp/dressyr/Fälttälan/ponnygalop. Har inge TR och har aldrig kommit hem från en tävlingar och undrat varför det var si eller så. Jag har undrat en sak en gång och det var ang. uppklassningspoäng, om en tjej var uppklassad ur LC, så jag har sett två olika saker, på två olika, men seriösa, sidor.
Så som jag har skrivit tidigare, när jag känner att jag inte förstår på en tävling kommer jag skaffa TR. Innan dess klarar jag mig utmärkt.
Har även en kompis som tävlar nat. 125 och vad jag vet har hon inget TR.
Visst finns det människor som verkligen bör läsa TR men jag tycker det är upp till var och en, huvudsaken är att man inte gör så fel att det orsakar skada för dig själv eller sina medtävlande/åskådarna.