Melodifestivalen 2024, ALLA deltävlingar + finalen

Bukeomröstning Mellofinalen 2024

  • 1. “When I’m Gone“ – Maria Sur

    Röster: 9 14,1%
  • 2. “Back To My Roots“- Jay Smith

    Röster: 11 17,2%
  • 3. “Awful Liar“ – Lisa Ajax

    Röster: 2 3,1%
  • 4. “Heroes Are Calling“ – Smash Into Pieces

    Röster: 19 29,7%
  • 5. “Give My Heart A Break“ – Cazzi Opeia

    Röster: 25 39,1%
  • 6. “Light“ – Annika Wickihalder

    Röster: 3 4,7%
  • 7. “Unforgettable“ – Marcus & Martinus

    Röster: 12 18,8%
  • 8. “It’s Not Easy to Write a Love Song“ – Dotter

    Röster: 7 10,9%
  • 9. “Que Sera“ – Medina

    Röster: 9 14,1%
  • 10. “Dragon“ – Liamoo

    Röster: 5 7,8%
  • 11. “Effortless“ – Jacqline

    Röster: 15 23,4%
  • 12. “Happy That You Found Me“ – Danny Saucedo

    Röster: 5 7,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .
Jag lyssnar på snuttarna:

Jacqline Effortless: Det här är rätt bra tycker jag! Sjunger hon bra live och har ett bra nummer kan det här gå vidare! Jag får en härlig känsla när jag lyssnar på det här!
Clara Klingenström Aldrig mer: Ingen stor överraskning. Det låter som förväntat. Men det är bra! Kan absolut gå vidare!!
Kim Cesarion Take my breath away: Jag får inte riktigt nån känsla för den här. Inte direkt dåligt, men lite trist.
Klaudy För dig: Väldigt svensk pop. Det finns bättre i genren men det finns också betydligt sämre. Tror att Clara Klingenström kommer konkurrera om samma röster och kommer placeras högre.
Gunilla Persson I won't shake (La la Gunilla): Det här är jätteroligt! Piggt, trallvänligt med en kaxig text om att hon inte bryr sig om skitsnack "I won't bend and I won't break", "Make a storm but I won't shake". Jag vill ha det här till final! Det här är roligt och uppiggande! Hade den med bästa sångrösten vunnit hade det här dock åkt ut rätt snabbt. Men jag gillar det! Det kan vara min favvo den här veckan. Inte för att de andra är usla för de är rätt bra de också! Utan för att det här är rätt kul och jag gillar den kaxiga texten! Hoppas att hon inte låter alltför illa live bara *håller tummarna*
Cazzi Opeja Give my heart a break: Det här är bra! Jag gillar Cazzi Opeja och det här rätt bra!

Det är svårt att sia om resultat! Det är flera låtar som har potential att vara bra nog för att gå till final! Men jag tror att Cazzi Opeja tack vare att hon sticker ut och är känd av folket sen innan har en fördel. Jag tror faktiskt att Gunilla Persson kommer gå vidare på ett eller annat sätt. Jacqline har också en bra chans och Clara Klingenström. Det här är tjejernas vecka är min gissning!
 
Nu har jag lyssnat på Gunilla Perssons låtsnutt 15 ggr :rofl::love: Den har fastnat i min hjärna och den får gärna fortsätta bo där.

Gunilla Persson FTW!! Jag har spelat snutten för min dotter och hon håller helt med mig!
 
Efter en genomlysning tycker jag Jacqline är bäst. Hon kan sjunga och gör det just effortless. Tvåa är Cazzi Opeja för låten sticker ut.
det är mina två favoriter efter snabblyssningen. de övriga kan stanna hemma i morgon.
Gunillas låt är förvisso trallvänlig (och gräsligt omodern) men av alla "sk artister" de haft med genom åren är detta den jag tycker minst om i grunden. så den vill jag gärna slippa höra fler gånger.
 
Det är tufft att tippa idag. För det handlar ju om hur alla andra tänker men jag är med er. Jaquline och cazzi opeja låter bäst!

Ska hänga på symässan hela dagen så jag lär nog vara trött ikväll!
 
Väldans lite folk i hotellfrukosten och kvällsmaten igår. Visar sig att nästan alla rum på hotellet var bokade för mello-crew, som har alla måltider utom frukosten på arenan. Mycket snack om La Gunilla.

4,5 h timme kvar tills det är dags för promenad till arenan.
 
Publikundersökningen från genrepet igår!
1000003599.jpg
 
Publikundersökningen från genrepet igår!
Visa bifogad fil 139289
Den där ser bra ut, tycker jag. Det är ju mest barnfamiljer som går på genrepet och då är det logiskt att Clara Klingenström kommer sist och Cazzi Opeia först.

Jag vill ha båda dem till final ikväll, det är därför jag tycker det är bra att se Cazzi O i topp. Att Clara K seglar vidare tror jag på ändå. "Alla" tror på Jacqline, men jag är inte säker. Jag såg hennes Idolsäsong och hon var grym, både röst- och showmässigt. Men det finns bara en Beyonce. Och jag tror inte riktigt att det är vad Mellopubliken röstar på, det är snyggt men också kallt och opersonligt. Clara K är varmare och folkligare.

Så Jacqline och Djingis Khan goes to Hollywood till kval (den senare för att hon får antirösterna)
 
Senast ändrad:
Den där ser bra ut, tycker jag. Det är ju mest barnfamiljer som går på genrepet och då är det logiskt att Clara Klingenström kommer sist och Cazzi Opeia först.

Jag vill ha båda dem till final ikväll, det är därför jag tycker det är bra att se Cazzi O i topp. Att Clara K seglar vidare tror jag på ändå. "Alla" tror på Jacqline, men jag är inte säker. Jag såg hennes Idolsäsong och hon var grym, både röst- och showmässigt. Men det finns bara en Beyonce. Och jag tror inte riktigt att det är vad Mellopubliken röstar på, det är snyggt men också kallt och opersonligt. Clara K är varmare och folkligare.

Så Jacqline och Djingis Khan goes to Hollywood till kval (den senare för att hon får antirösterna)

Jag trodde innan på Clara framför Klaudy. Men nu gör jag inte det längre. Clara upprepar förra låten fast inte lika bra. Klausul däremot är bättre på scen än bara snutten. Det kan bli tajt!

Att Cazzi tar en av finalplatserma känns säkert! Hon är sker, trygg på scenen, har en bra låt och är varm och härlig! Med allt rosa glitter lockar hon nog många småflickors röster dessutom. En bred publik kommer rösta på henne!

Jacqline är bra! Men jag tror att det är för kallt precis som du säger. Speciellt jämfört med Cazzi!

Gunilla kommer folk antingen älska eller hata men jag tror att hon går vidare, förmodligen till kval.
 
Jag trodde innan på Clara framför Klaudy. Men nu gör jag inte det längre. Clara upprepar förra låten fast inte lika bra. Klausul däremot är bättre på scen än bara snutten. Det kan bli tajt!

Att Cazzi tar en av finalplatserma känns säkert! Hon är sker, trygg på scenen, har en bra låt och är varm och härlig! Med allt rosa glitter lockar hon nog många småflickors röster dessutom. En bred publik kommer rösta på henne!

Jacqline är bra! Men jag tror att det är för kallt precis som du säger. Speciellt jämfört med Cazzi!

Gunilla kommer folk antingen älska eller hata men jag tror att hon går vidare, förmodligen till kval.
Ja risken med Clara är nog just att det låter som att hon gör samma låt en gång till. Men det gick ju bra för Smash into pieces i alla fall 😁

Klaudy lät väldigt anonym för mig först, men refrängen har rätt skön skjuts ändå. Har lite problem med hans text dock,
Lika våldsamt som en stormande orkan Vill jag få älska dig/ Och jag ska hålla dig så hårt/ Att mina fingrar byter färg/
Ingen annan ska få ta dig ifrån mig Ingen annan Mer än jag ska få Fånga solens strålar osv.
Men Mellopubliken kanske inte bryr sig om sånt.

Cazzis topp i publikundersökningen beror förstås också lite på att hon tydligen har bakgrund från Växjö, kom jag på. Men jag tror att hon kommer gå bra även för resten av Sverige, jag håller med dig om henne helt klart.

Gunilla är galen. Varken mer eller mindre.
 
Och de inleder med att förstöra världens bästa låt. Yay.
Jag ba va ? Hur kan de förstöra första artistens låt, tills jag insåg att du mena The Ark... Ja det blev mest "hej vi behöver fylla ut tiden, vad hittar vi på?"

Men iaf första låten ... Jag förstår de som "hypat" låten, den gjorde ett väldigt bra intryck... Helt klart finalmaterial !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp