Mellis att ha med till föreläsningar!

Idas

Trådstartare
Ni som pluggar på universitet och har låååånga föreläsningar, vad har ni med er att äta i pausen?

Blir alltid så jäkla hungrig och en frukt mättar inte, mackor känns så trist.. Ska helst vara enkelt att göra iordning. Tips mottages tacksamt :D

Sv: Mellis att ha med till föreläsningar!

Kvarg kanske kan funka? (Beror iofs på om det behöver hållas kallt)

Jag har nästan alltid med mig kvarg med bär. Gott, mättande, smidigt att äta (smular inte).

Min kära sambo gör smörgåsar till mig varje dag, jättegoda baguetter med tomat, gurka och kokt ägg. Helt perfekt för mig :)

Ägg? Annars kör jag på frukt och nötter när föreläsingsdagarna är långa.

Jag brukar ha mandlar+tranbär. Smidigt att förbereda, blandar och fyller flera små burkar och förvarar i skafferiet, bara att plocka med en på morgonen. Jag tycker det är mättande, lagom gott, och okladdigt.

Jag håller med om kokt ägg och/eller kvarg med bär =) Mycket mättande och gott, tycker jag!

Idag hade jag med mig hemmagjorda köttbullar och lite grönsaker till mellis, det var också väldigt mättande och gott. =)

//r

Jag har alltid med mig kvarg som jag blandar med frysta bär (bären kyler kvargen tills det är dax att äta :d) och sen ringlar lite honung över. Supergott och enkelt!

... nötter när föreläsingsdagarna är långa.

Nötter tycker jag är lite läskigt att ha med offentligt och speciellt till föreläsningar då det kan finnas allergier. Kan ju räcka med att någon längst bak i rummet öppnar en minipåse med nötter.

Jag slår ett slag för kvarg jag också! Går att mixa i stort sett hur som helst.
Annars så tycker jag pannkakor är suveränt, färdigrullade med lite socker. :d

Är det inte mest jordnötsallergiker som är så känsliga? Eller är jag bara felinformerad? Tänker att cashewnötter, paranötter mfl tillhör en annan allergigrupp där det inte är lika farligt. Någon kanske vet mer?

Jag kan bara svara för mig själv, jag är känslig mot alla sorters nötter. Klarar visserligen av att vara i samma rum, men slipper jag är jag glad och mår klart mycket bättre.

Sen är det lite som du säger, jordnötter är i alla fall absolut värst för mig. Men nej, helst inga alls i samma rum.

Ok, tack. Tar till mig och försöker hålla mitt nöt-mumsande på enskilt rum :-)

Gör lite mer matiga mackor om du tar med dig mackor. Går att få riktigt fina mackor om man tänker på allt man faktiskt kan ha på. Sen mattermos som man kan ha lättare måltider i, soppa å så vidare, Kvarg med frukt i, sallader, ägg.

Är folk känsliga mot citrus frukter så kan dom inte vara kvar i samma rum. Kan tålas att tänka på ibland det oxå, men tror inte det är så jätte vanligt. Jag har bara träffat på en.

*kl*
Ni som har med kvarg, blir den inte varm under dagen ? Tänker om man vill ha mellanmål till em.

Nötter och mandlar låter ju som smidigt mellanmål, men jag är ju dock en av de som är allergisk. Vet inte om det finns något liknande, tänker isf pumpafrön, men vet inte om det är så mättande ?

Frysta bär i kvargen är grejen!

Har hittat den grymma idén; glasburkar med skruvlock. Läcker inte heller!

Är folk känsliga mot citrus frukter så kan dom inte vara kvar i samma rum. Kan tålas att tänka på ibland det oxå, men tror inte det är så jätte vanligt. Jag har bara träffat på en.

Nötter och citrus är trevligt om folk inte äter på föreläsningen :), är inte jätte nöt allergisk men för ändå lite panik när folk bredvid sitter och mumsar på nötter.
Citron osv får jag huvudvärk av(doften) vilket heller inte är trevligt på föreläsningar, kan äta men syran ger småsår i gommen och på tungan.

Kors allergier!! Jippie...

Kl
Ägg, mackor, yoghurt är bra mellanmål.
Själv så har vi 2h föreläsning med 10-15 min paus, brukar ta en kopp te då.

miniburk med keso? (+ äppleochkanel att ha på =) )
Morots/gurkstavar?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 103
Senast: Lingon
·
Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 659
Senast: Lyan
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 220
Senast: Tilly_85
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 692
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II