Medtagande av hund på hästgymnasium??

H

Hammond

Vilka hästgymnasium får man har med sig hund??

Jag vill byta gymnasium men jag vill även ha med hunden (måste tyvärr avliva han annars) men jag finner inga!!

Tips tack??

Malin

Sv: Medtagande av hund på hästgymnasium??

Det enda jag vet är att du inte får ha med dig hund på Berga NBG

Hoppas verkligen att du hittar ett bra gymnasium där du får ha med dig din Vovve, vore så synd att avliva för den saken :(

antar att du menar internat? för isåfall så tror ja dom flesta har hus där man får ha med sej djuren..iallafall dom skolor ja vet om.
men ringa o fråga är väl lättast.

Uddetorp har ju många bra boenden runtomkring där man kan ta med sig hund.

Lycka till

bollerup..:) fast det är kanske ifs inget "riktigt" hästgymnasium, och ligger kanske dessutom lite för långt iväg..?

i svenljunga finns de tom hundgårdar, hundar får ej vara i elevhem, men byn är precis intill å de flesta väljer att bo där hur som helst. Gick på den skolan och var väldigt nöjd :)

Kan du inte lämna ifrån dig hunden? Hundstall?

Aldrig att jag skulle lämna iväg en hund på ett hundstall eller liknande. Men specifikt i det här fallet är mest att min hund (en 6årig jämthund, hane) är psyikiskt svag och kräver en trygg ledare.

Jag är den trygga ledaren, åker jag bort några dagar matvägrar han och jag är den ända han lyssnar på.

Försökt att t o m lämna han hemma men det funka inte alls.

Så närmaste möjligheten är just attskjuta han.
Låter hemskt, men det är sanningen. tyvärr :cry:

Men alltså, det är väl inga som helst problem att ta med sig hunden? De flesta hästgymnasium och naturbruksgymnasium med hästinriktning tillåter hundar. Kolla upp Rättvik exempelvis.
Inte fasen ska du behöva skjuta hunden.

Eller, om du har möjlighet, så skaffar du egen lägenhet i närheten av skolan, så kan du ha hunden där.

Plönninge går väl, men kan vara svårt att få de boendena och de ligger 2km från skolan...

Plönninge gymnasiet får du ha hund på, finns särkilt boende för de med hund, plus att hunden får vara med på vissa lektioner, sen så finns det hundgårdar runt hela skolan.

Jag har själv hund och det är aldrig några problem

Jälla skolan i uppsala.. Men det kanske är långt.:confused:

du kan väl inte skjuta hunden bara för att du vill byta skola?? :crazy:

ursäkta men det låter helt sjukt. antigen får du hitta ett ställe där du får ha med hunden (vilket inte kan vara så svårt) eller så får du väl stanna där du är??

du kan väl inte skjuta hunden bara för att du vill byta skola?? :crazy:

ursäkta men det låter helt sjukt. antigen får du hitta ett ställe där du får ha med hunden (vilket inte kan vara så svårt) eller så får du väl stanna där du är??

Ska ts strunta i att byta skola bara på grund av en hund?
DET tycker jag låter sjukt.

Inget djur lider av att få somna in.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 542
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka