Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har också bara varit halvblodsryttare tidigare. Har haft tur med jättesnälla medryttarhästar och mina egna tre halvblod.Har också ridit islandshäst idag. Blåste rejält och var kallt så vi tog en skritt-tur i skogen där det var lite lä. Pigg och framåt häst. När vi skulle svänga in på vägen till stallet höll den på att plogas. Jag tyckte vi kunde vänta tills traktorn var klar. Hästen tyckte att det var väl bara att tränga sig förbi, traktorer är ju inte farliga och det finns mat i hagen. Jag vann lätt diskussionen men hon blir lite orolig med högt huvud och trippar när vi "diskuterar" så en åskådare kan lätt tro att hon är lite osäker när det är precis tvärtom.
@Vallmo Kommer också från att främst ha ridit halvblod tidigare, men gått över till islandshäst efter några års uppehåll. Rider bara ut, kan egentligen ingen gångartsridning men får till lite tölt ibland. Gillar att jag hänger med och lätt sitter kvar även om hästen blir rädd och tvärvänder då hon är långsammare än halvblod. Men gillar ännu mer att hon är trygg och på två år bara blivit riktigt rädd tre gånger.
Blir avundsjuk, min slänger sig, blir en drake och tycker att diken med stenrösen är bra escape routes någon hade ställt en stooor container bredvid den vanliga läskiga mördargrushögen häromdagen och det var INTE okIdag var hästen ganska tittig. I hennes fall betyder det just att hon vill titta, spetsar öronen och kanske stannar eller saktar ner, men inget hoppande eller att hon kastar sig. Idag såg vi rådjur, fåglar samt både människa och ensilagebal på "fel plats". Men en trevlig tur, började i solsken och slutade i snöfall trots att vi bara var ute lite mindre än en timme.
Och hon har börjat fälla sin vinterpäls, lade lite tid på att borsta, islänningar har ju en del att fälla.
Finns ju en anledning till att jag valt äldre islandshäst att rida, jag blir nervös på hästar som din. Hon har kastat sig oväntat tre gånger på två år, då överraskad av fåglar som flugit upp precis framför. Och hon är ju inte supersnabb, så även om jag haft långa tyglar har jag lätt suttit kvar.Blir avundsjuk, min slänger sig, blir en drake och tycker att diken med stenrösen är bra escape routes någon hade ställt en stooor container bredvid den vanliga läskiga mördargrushögen häromdagen och det var INTE ok
Finns ju en anledning till att jag valt äldre islandshäst att rida, jag blir nervös på hästar som din. Hon har kastat sig oväntat tre gånger på två år, då överraskad av fåglar som flugit upp precis framför. Och hon är ju inte supersnabb, så även om jag haft långa tyglar har jag lätt suttit kvar.
Härom veckan var det en läskig snösläde på fel ställe som fick henne att försöka vända när vi skulle gå förbi, men då hade hon ju tydligt visat att den var läskig innan så jag var beredd. Och hade jag tagit det lite lugnt och låtit henne titta lite längre innan jag tyckte vi skulle gå förbi hade hon nog lugnat sig.
Mkh? Ser hög ut eller om bilden luras .Idag blev det en liten tur ute, vårigt nog att jag tryckte på mig endast väst över säkerhetsvästen. Lager på lager
Visa bifogad fil 67202
Andas och fokusera. Hindren brukar vara numrerade och ibland är hindren flaggade så du på så vis får hjälp i vilken riktning du ska hoppa, dock inte alltid, ni får säkert jätteskoj .På lördag är det första pay&jump någonsin för mig som aldrig varit ute och tävlat Två klasser, 70 & 80 på utebana. Är mest rädd för att glömma banan då mitt minne är kasst om jag är nervös och stressar sedan min olycka. Men det får väl bli mindfulness på framridningen så att man inte blir så blockerad haha
Han är, roligt nog, att anse som "liten" på sina ca 162. Jag tycker att han är alldeles lagom och lagom kompakt från lippizaner-blodet så han känns inte alls liten.Mkh? Ser hög ut eller om bilden luras .
Tack! Vi har gjort lite öppna banor här och var som träning innan så det ska bli kul att köra lite mer "på riktigt". Ägaren är väldigt chill dock och tycker jag borde prova valbara vattenhindret som hästen aldrig tränat på för det är ju bara på skoj ändå haha. Skönt att hon inte kräver nollor av migAndas och fokusera. Hindren brukar vara numrerade och ibland är hindren flaggade så du på så vis får hjälp i vilken riktning du ska hoppa, dock inte alltid, ni får säkert jätteskoj .
Vad kul, fint jobbatFelfri i 70 och ett pet i 80 på P&J då jag satte lite dåligt tempo. Men jättenöjd och självklart köptes rosett som minne till första p&j
Visa bifogad fil 68440