Ut i kylan till lilla Rollo! Tanken var prova vägen jag bruka gå mest förut och promenera ganska hyfsad lång tur. Blev kortare än jag hade tänkt då var jobbigare gå i knöliga snön i skogen än vad jag trodde
.Dock bra för lyfta som ponnyhovar för Rollo. Han skötte sig för mesta, förutom han testa på köra ner huvudet igen. Jag fick tag i änden på grimskaftet och lyckas hejda han precis ifrån att dra iväg. Gäller på alerten annars drar han då han vet han kan det
men lyckas som idag rycka till så "Jaja,jag ska inte dra då
". Kör med kedjegrimskaft för ha mer lite säga till om samt ägaren tycker vi ska ha det.
Tur han inte bryr sig om bilar som jag sagt antal gånger. För idag var mer trafik än vanligt på vägen förbi lösdriften upp till stora vägen där man svänger in till skogen. Dessutom stopp på stora vägen, så trafiken stod still bra tag i ena riktningen, sen rulla på oehört sakta. Anledningen? Lastbil som kört av vägen, en Stena lastbil med container på. Dessutom så spelar in avsnitt av vägens hjältar
såg kamera män och sen en bärgare från programmet. Kikade lite kort tag innan vi gick tillbaka till lösdriften med Rollo som skötte sig utmärkt.
i bakgrunden ser man stora vägen, dock ser ej lastbilen på denna bild (ser en gubbe i reflex till vänster i bild, den till höger i reflex är Polis där bil passerar). Chansade lite på Rollo skulle sköta sig, brukar annars använda mobilen oehört lite (typ aldrig) när går med han.
@Nepenthe Du är inte ensam längta till våren. Enda postiva med denna snön är dock jag slipper dra på mig gummistövlar bara för hämta ponny
@EZMK När jag va yngre och gick på ridskola. En ridlärare upptäckte jag red bättre, framförallt vid hoppning, när jag blev förbannad xD Jag hoppade det skulle trots jag svinsur och tyckte hindren va läskiga
@Lightzone Hoppas går bra!
Vänjer dig vid kallstall, jag hade dock vart överlycklig för ett kallstall xD Rollo står på lösdrift så mesta pyssla om honom görs precis utanför lösdriften. Är det allt för jäkligt kan man gå in i vindskyddet och ställa sig där. Går bra, får klä sig efter väder sen blir man varm röra på sig hela tiden så fungerar bättre än jag trodde från början