Medryttare

goerleena95

Trådstartare
Hej!

Är det någon som vet vad man ska tänka på när man skaffar medryttare/skötare till sina hästar? Vem är ansvarig om något händer tex?

Sv: Medryttare

Jag har skrivit in i kontraktet att jag inte står för några skador på medryttaren eller för tredje person om de har med sig ngn.
Hästen står jag för om man inte kan fastställa att de blivit utsatt för våldslöst ridande (tror jag de står)

Jag har aldrig skrivit kontrakt med mina skötare/medryttare, om än det nog är väldigt klokt att göra detta. Att jag som ägare står som ytterst ansvarig tar jag för givet och som en självklarhet, men jag har litat på att mina skötare/medryttare tar ansvar för eventuella skador etc. som uppstår av slarv eller försumlighet. Nu har jag tack och lov inte råkat ut för detta, och tror faktiskt att jag ska skriva kontrakt med framtida medryttare/skötare!

Att de passar ihop, om det är en lite mer oerfaren ryttare ska denna kunna känna sig säker med hästen, du ska kunna lita på ryttaren, hålla dina löften och kanske åka till stallet och följa med/kolla på när h*n rider. Jag tror att det är viktigt att du inte bara tänker på hästen, utan även blir "kompis" med ryttaren och ser till så att h*n trivs i stallet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
595
Senast: Piglet
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 823
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 810
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar