Medryttar gnäll...

Madde_padde

Trådstartare
vet att de vart mängder me sånna här trådar men...

Letar medryttare till min polle har hittat en tjej som de funkade bra med nu ska hon dock följa med en dag till för att rida ut...

men vi får inte tiderna att gå ihop, jag har rätt mycke morgonfodringar...och har hon lov tex vill hon sova och orkar inte följa me utan tycker vi ska åka ut en gång till den dagen, något jag tyvärr inte är så pigg på dels för at tja som fattig student inte har råd att sitta å åka fram´åtillbaka dels för att de stör mig så att hon inte anpassar sig efter oss såhär i början....

Likadant som nu de var bestämmt att hon skulle me i morrn för då hade dom studie dag i skolan tydligen... dock fick ja äntligen tag på en viktig person som ska intervjuas till ett projekt i skolan då hon är högt uppsatt och verkligen har tagit sig tid till detta så ville ja givetvis gå på det! Måste därför vara hemma senast 14...
Dock ansåg denna tjej då att hon inte kan följa med då hon måste sova ut så inta kan åka ut fören 13 ev kanske 12.... :eek:

hur mycke sådant accepterar ni?

Under min tid som medryttare/skötare osv tog man väll endå den tiden ägaren kunde, jag var överlycklig om ja fick följa med henne och fodra "på hennes dar" då de ofta betydde att vi red båda två och hon hjälpte mig lite osv...dessutom kunde de vara ett bra tillfälle at tlära mig ännu mer och ja uppskattade verkligen dessa tider de var där man lärde sig linda ben ge medicin till sjuka hästar avmaska osv..

dessutom är tanken att denna tjej ska me oss på träningar osv..men hur ska de gå om hon inte orkar upp så tidigt? Hur kan de förändras så mycke bara på ett par år eller har jag bara inte lyckats hitta tillräckligt seriösa folk?

Sv: Medryttar gnäll...

jo men tack! skönt att du me ser de likadant..

hon kommer juh inte att betala någonting!
Får nog leta vidare!

Har en kallblodstravare som är under omskolning tyvärr inte den mest attraktiva hästne att hjälpa till emd verkar de som!

Det beror på, visst ställer man upp som medryttare om ägaren får problem. Men bäst är att ha bestämda dagar, och ska det ändras plötsligt får det finnas gilitiga skäl.

Det är svinjobbigt med hästägare som ändrar dagar/tider hela tiden. Som ringer på kvällen och "kräver" att man kommer dit på morgonen efter. Eller som ringer kvart i 9 på kvällen när man ska lämmna stallet och "ber" att man plockar in och fodrar alla stallets hästar. Trots att man inte ens är 100% säker på att man vet vilken häst som är vilken osv.
Att det händer nån enstaka gång är en sak, men en del hästägare sätter det i system. Och kan sätta press eftersom man så gärna vill rida hästen.

Usch va tråkigt....

Nej alla som jag fått svar av när jag kollat efter medryttare har varit sega, omotiverade "småtjejer" som bara vill ha nått att rida på tillfälligt!

Lite annat kul som hänt mig i medryttarsvängen kommer här!
Hände iof för länge sen, men är fortfarande kul!

Kompisen och jag behövde medryttare till våra hästar.
Min häst är av kallblodstyp, men välriden.
Likaså min kompis häst, välriden halvblodsherre.
Vi tränade tillsammans på samma nivå med hästarna.
Jag önskade inget betalt för att rida min häst, men min kompis med knaper ekonomi behövde det. Detta var inga stora summor utan några hundralappar. Stallplatserna kostade en bra bit över 3000kr.

Min häst vart dömd innan dom knappt hade sett honom eftersom han var ett kallblod, alltså inget att rida på.
Ingen ville betala ett öre för att rida på en "sån" häst.
Det var ju ingen riktig häst. En skogshäst!
Men kompisens häst var en riktig häst, en snygg & trevlig häst.
Så hon fick massor med napp, men ingen ville betala.
Alla ville rida gratis på hennes häst. Min ville dom inte ens rida på fastän han var gratis! Observera att hästarna är mycket välridna endå....
Får väl tillägga att alla dessa oserriösa personer var under 20 år.
Tillslut hittade vi vettiga medryttare :-)

Men attan vilket sökande. Folk kräver bra hästar men vill inte betala ett korvöre! Tycker fortfarande attd et är ganska kul...

Vilken otur ni har haft! :O

Första medryttaren jag hade, var en tjej som jag först skulle skaffat häst tsm med, hon hade inga problem med att betala och gjorde allt som skulle göras (iof inte så mkt förutom att rida och så).

Sen var hon tvungen att sluta och en ny tjej började, och det gick bra med allting. Inga problem med att betala eller så och sedan fick hon jobb, så jag fick skaffa en ny IGEN.

Men nu har jag en tjej som jag känner sen innan och det funkar perfa, och dt är inga problem med pengarna och tider osv. Hoppas att du hittar en bra medryttare som ställer upp! :)

Kram!

Jag är själv medryttare och sista tiden har jag ridit ut med ägaren. Frågar alltid när hon kan eftersom hon har barn och så, nästa gång ska vi ut 10.30 å det är ju rena rama sovmorgonen. Hade kl vart 7-8 hade jag följt med ändå, intresset är ju hästar å då kvittar det vilken tid på dygnet man är i stallet!

Nepp, du verkar fått tag på någon som inte riktigt brinner för det hela och ställer inte upp direkt.. tråkigt.. tycker du ska leta efter en ny som du känner både du och hästen får ut något av :)

urs då!

ne de förstår jag med! men så gör jag absolut inte, vi är överens i stallet ätt så gott som inga andra än hästägarna är med vid fodingar...
Så jag har alltid huvudansvaret...

vi bestämmde i morgon för en vecka sen..och jag hade samt fm...dock missat att allt innna elva är mogon :smirk:

hmm ja folk är mystiska tyckerj a allt, vet inte va folk får lära sig att kallblod och vamrmblodstravare inte är något att ha....

fast iofs tror jag många sätte rut annonser på travarna där allt låter kanon bra och så är de endå inte mycke å ha......

hade samma problem när ja förr hade en varmblodstravare hade annons ute i två månader inte ett svar svarade på annonser osv...sen var jag iväg till närmasta ridklubb på en två dagars hopphurs å änni inte hade körkort bodde vi kvar där....
och efter den helgen hade ja säkert 10 förfrågningar på folk som var sugna på att börja ta hand om min häst!:smirk:

Jag är själv medryttare och sista tiden har jag ridit ut med ägaren. Frågar alltid när hon kan eftersom hon har barn och så, nästa gång ska vi ut 10.30 å det är ju rena rama sovmorgonen. Hade kl vart 7-8 hade jag följt med ändå, intresset är ju hästar å då kvittar det vilken tid på dygnet man är i stallet!

Nepp, du verkar fått tag på någon som inte riktigt brinner för det hela och ställer inte upp direkt.. tråkigt.. tycker du ska leta efter en ny som du känner både du och hästen får ut något av :)

skönt att se att dom gamla hederliga medryttarna finns kvar! :bow:

Jag skulle nog tveka till att ha en medryttare som är "rädd" för att gå upp före kl 12.00. Visst är det skönt med sovmorgon då och då, fast har man häst eller har hand om häst så får man prioritera lite. Och räkna med att en och annan sovmorgon går bort.
Så här i början som medryttare så tycker jag att medryttaren får anpassa sig lite, speciellt om ursäkten bara är att man vill ha sovmorgon.

Människan prioriterar sovmorgonar istället för hästen... Leta vidare!! Det finns många som tycker att det är underbart att få vara medryttare och är både ambitiösa och anpassningsbara. :d Hon verkar inte vara något att ha. Och saker som man stör sig på direkt brukar inte direkt bli mindre med tiden! :crazy:

Mvh // medryttare på söt ponny :love:

Finns ingen chans att jag hade accepterat en sådan "lat" medryttare. Då hade jag hellre letat vidare...

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 738
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: yamyam
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar