Medlemskap

Blueberry

Trådstartare
Nytt år, nya medlemsavgifter att betala ;)
Så... Vad betalar ni?

SKK, länsklubb, rasförening, brukshundklubb?
Mer?
Mindre?

Berätta!

Sv: Medlemskap

Uj, det hade jag nästan glömt. Tack för påminnelsen. ;) Jag är medlem i rasklubb, vinthundklubben, skk, sbk och svenska terapihundföreningen.

En fråga!
Om man är medlem i SBK - måste man ändå betala medlemsavgift till sin lokala klubb om man vill gå en kurs? Eller hur fungerar det?

Nej du blir automatiskt medlem i din lokala klubb om du är medlem centralt.
Eller om det är tvärtom, att du blir medlem centralt om du är medlem i din lokala..
Jag betalar iallafall bara ett medlemskap.

I år blir det vinthundsklubben och brukshundklubben.

Jag skiter i SKK och rasklubben m.a.o. Ser inte någon anledning till att vara med där.

SKK och rasklubben bara men riktigt än är det inte dags att betala för min del tack och lov.

Brukshundsklubben bara, men det räcker för mig just nu. Möjligtvis gå med i SKK igen funderar på att ställa ut något under året.

SKK
SBK
Svenska Schnauzer/Pinscher klubben, och en del av avgiften där går till rasklubben dvärgschnauzerringen.

Dock betalar jag inte nu utan de är utspridda lite olika månader om året :)
Dock ska jag betala nu för att få stå kvar på uppfödarlistan kom jag på!

SKK
SBK
SASK (svenska australian shepherklubben)
SSPK (svenska schnauzer/pincher klubben)

Hundungdom med blir medlem i SBK, SKK och Norra norrbottens kennelklubb automatiskt.
SSF Specialklubben för skällande fågelhundar.

Inte så många medlemskap än. Men nästa år blir de dyrare när man går och blir "vuxen":crazy:

Det beror på "var" i SBK du är medlem, tex en rasklubb (bruksras) eller någon annan lokalklubb? Är du medlem i rasklubb eller annan lokalklubb så krävs sannolikt delmedlemskap i den arrangerande klubben, ja.

Hundungdom, 230 kr =)

Därmed medlem även i dvärgschnauzerringen/schnauzer och pincherklubben och får även brukshunden och hundsport. Och går plus på det eftersom jag får rabatt på försäkringen. Perfekt!

Har inte förstått än om man är medlem i skk och sbk också? Någon som vet? Än så länge har det kvittat men kan ju vara bra att veta när det är tävlingsdags.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 091
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 752
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka