Medlem i två klubbar?

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har en liten fundering, funderar på hur det funkar rent praktiskt när man är medlem i två klubbar.
Tänker främst på när man ska iväg och tävla osv.

Anledningen till att jag funderar är att min häst ska byta stall. Stallet vi ska flytta in i ligger på en anläggning där en klubb har sitt huvudsäte. Klubben jag just nu är medlem i ligger mig varmt om hjärtat och oroar mig lite ifall det kommer ställa till det för mig.

Någon som har erfarenheter av detta?

Tack på förhand. :)
 
Jag har ingen aning :D:D jag tävlar inte heller :laugh:
Men jag vet att man kan ha flera medlemskap! Har du konto på Tdb?
 
Kikade in på Tdb, hittar inte ens hur jag kan ändra klubb från den jag har nu. Måste man kanske maila in till dom om man vill lägga till en klubb ytterligare? Någon som har koll?
 
Man kan bara tävla officiellt (lokalt och uppåt) för en klubb, men vara medlem i hur många som helst samtidigt. Har själv varit medlem i 2 st parallellt i många år, och som mest 4 st under 1 år :nailbiting:
Dock, som sagt, bara tävlat för en samtidigt.
 
Jag har varit medlem, och tävlat/haft licens för, en klubb under de senaste två åren. Nu kommer jag bli medlem i en annan klubb nu här i höst för att jag ska börja träna där och man måste vara medlem då. Den här klubben ligger geografiskt närmast stallet, och är egentligen mer "tävlingsklubb" än den jag varit medlem i tidigare. Som jag har förstått det kan jag inte lösa NY licens för 2016 för den nya klubben, men kan däremot göra det för 2017 sen. Kommer nog bara vara medlem i den klubb jag kommer träna på nästa år, där måste jag ju och jag har inte några känslomässiga band som gör att jag vill tävla för någon särskild klubb. Tror det är lite upp till var och en så länge man inte har en aktuell licens för året för en annan klubb.
 
Du anger om jag inte minns galet klubb när du löser licens. Det är inte förrän du löser licens som det spelar roll.

P&J etc brukar man inte ens behöva vara medlem i någon klubb, än mindre uppge vid anmälan.
Hm, funderar nu hur jag valde klubb när ja skapade kontot, har aldrig löst licens förut. Hm, blir lite fundersam.
 
Jag har varit medlem, och tävlat/haft licens för, en klubb under de senaste två åren. Nu kommer jag bli medlem i en annan klubb nu här i höst för att jag ska börja träna där och man måste vara medlem då. Den här klubben ligger geografiskt närmast stallet, och är egentligen mer "tävlingsklubb" än den jag varit medlem i tidigare. Som jag har förstått det kan jag inte lösa NY licens för 2016 för den nya klubben, men kan däremot göra det för 2017 sen. Kommer nog bara vara medlem i den klubb jag kommer träna på nästa år, där måste jag ju och jag har inte några känslomässiga band som gör att jag vill tävla för någon särskild klubb. Tror det är lite upp till var och en så länge man inte har en aktuell licens för året för en annan klubb.

Nu är det väl inte så aktuellt för din del men det går att byta klubb under året också, krävs dock att båda klubbarna godkänner det.
 
Men har du verkligen gjort det om du inte har licens?
Ja för annars borde det inte stå:

"Grönt kort
Allmänt

Mitt namn*

Senior

Nuvarande klubb**"

när man går in på mina sidor i tdb
*Där står mitt riktiga namn
**Står klubbens namn

Så ja, jag har valt klubb utan att skaffa licens.
 
Ja för annars borde det inte stå:

"Grönt kort
Allmänt

Mitt namn*

Senior

Nuvarande klubb**"

när man går in på mina sidor i tdb
*Där står mitt riktiga namn
**Står klubbens namn

Så ja, jag har valt klubb utan att skaffa licens.

Det är inte så de valt klubben som utfärdat gröna kortet som din klubb? Bara en tanke
 
Det är inte så de valt klubben som utfärdat gröna kortet som din klubb? Bara en tanke
Nej, klubben som utfärdat mitt grönt kort är en helt annan klubb (som jag tror inte ens finns kvar idag vad jag vet), så den gick inte heller, men en bra tanke. Lutar väl att jag får helt enkelt maila dom och fråga. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 359
Senast: Mabuse
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 859
Senast: MML
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 627
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp