Medlem i SKK?

Sv: Medlem i SKK?

Jag menar datan inne på skks hemsida. Under hunddata.

Jag menar datan inne på skks hemsida. Under hunddata.

Jag menar precis samma sak. Båda mina hundar har registrerade uppgifter där, och jag har aldrig varit medlem i SKK. Så därför tycker jag att det låter lite konstigt att man måste vara medlem för att det ska registreras?

Sådant förs in vare sig du är medlem eller ej. Jag är inte medlem, men min hunds alla resultat finns med (alla och alla.....typ två).

Det beror på vem som är arrangör. Ibland är det SKK och ibland SBK. Vissa gånger är det rasklubbar

Nä, inte om du inte vill ställa ut eller göra annat som SKK ordnar. Vill du ha hundsport ibland går ju den köpa :)

Eftersom Zaga (vad det ser ut som) inte kommer få korrekt bett så ödslar jag inte tid på utställningar
(som jag egentligen tycker är tråkigt)

Jag ber om ursäkt att jag hade så bråttom att skriva tråden och kolla på mitt inbetalningskort, det gäller inte SKK utan STOKK, Stockholm Kennelklubb!

Min fråga är nu istället, måste man vara medlem i en hundklubb för att få delta på utställningar... Eller är STOKK SKK typ?
För dom brukar ju be om medlemsnr när man anmäler har jag för mig?
Och då har jag alltid skrivit i mitt medlemsnr för StoKK... Och det har funkat?

Nu blir jag jätteförvirrad här... Hmm...

Fördelen med att vara medlem i skk är att all data förs in under din hunds namn. Detta kan sedan ses av andra uppfödare osv. Om man vill avla på sin hund är detta bra. Här först in vilka titlar din hund har, vad du fått för resultat på utställning, lydnadstävling m.m. Man kan söka på kullsyskon osv.

Okej detta var ju en del bra skäl till att betala... Men om jag betalar STOKK, betalar jag då automatiskt SKK? För jag har aldrig betalat till SKK vad jag vet och min hunds resultat och ögonlysning finns med i hunddata på skk.se............

Räcker det inte med att uppfödaren till min hund är medlem?

STOKK "är" SKK. Man blir, som medlem, medlem i en länsklubb som i sin tur är direkt ansluten till SKK (för egen del är det SydSkåKK som min medlemsavg. går till).

Och jag, som bor rätt långt ner i Skåne, betalar till Nordskånska. Konstigt system det där tycker jag :p

Jag känner mig något mer sydlig än dig faktiskt, med min närhet till Ystad :D

Uppdelningen är, vad jag förstått, baserad på den tidigare länsindelningen. Gränsen gick/började ju där nere i Österlen någonstans.

Och jag, som bor rätt långt ner i Skåne, betalar till Nordskånska. Konstigt system det där tycker jag :p

Jag känner mig något mer sydlig än dig faktiskt, med min närhet till Ystad :D

Inga proplem om du vill byta till Sydskånskan istället, det är bara att kontakta dom!
Man får dock vara med på alla aktiviter ovasett vilken av klubbarna du är medlem i, du är medlem i SKK det räcker!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 073
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 483
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka