Medic hotters?

M

minternet

Jag rensade bland mina grejor idag och hittade ett par gamla medic hotters ("vulkan-skydd" kallade jag dom på tidigt 90-tal....)

Jag tror att jag hade dom på min gamla häst (travare) för att han ibland var gallig.....? (minns inte riktigt) :angel:

Nu undrar jag: Vad är de bra till egentligen?
Kan man ha dom som vanliga benskydd? Mjuka men ändå....?
Blir det väldigt varmt under?
Kan det rent utav vara smart att använda dem på träning för att undvika skador? Eller skadligt?

Har en häst som är helt utan problem någonstans....men kan dom användas i förebyggande syfte?

Någon som är kunnig på det här? :)

// M

Sv: Medic hotters?

Dom är bra om man vill att hästen ska få bättre blodcirkulation. Och man behöver inte ha en sjuk häst för att använda Medic Hotters....;)

Mvh HoppaLong

Dom är bra om man vill att hästen ska få bättre blodcirkulation. Och man behöver inte ha en sjuk häst för att använda Medic Hotters....;)

Mvh HoppaLong

Åh!
vad kul att någon till slut hittade denna lilla tråd och svarade :)

Okej då skulle man kunna ha dem bara till träning då?

Vore ju kul att ha användning för dem istället för att de bara ska ligga....

är det typ som back on track???

Vet inte....kanske det?
Jag har ingen erfarenhet av Back on track förutom en grej som jag har till min rygg och den är inte likadan i materialet.

Någon annan som vet? :idea:

//M

Hej, kan svara.
Jag känner personen ifråga som har byggit upp märkena "Medic hotters" dvs vulkanskyddena.

Dem är inte i samma material som bot, men lite samma princip, att det funkar bra på hästar som har tendenser till gallor, osv. Håller värme väldigt väl.

Dem fungerar och rida med,ger faktiskt ett bra stöd,även om det är svårt o tro pga mjukheten.

Liknande trådar

Utrustning Har funderat. Det finns ju diskussioner om huruvida benskydd lika gärna kan hjälpa som stjälpa. Att det blir för varmt helt enkelt. Nu...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 078
Lantbruksdjur Jag vill bara berätta att jag har det och att det funkar alldeles utmärkt. En del ställer sig väldigt skeptiska och jag har fått...
Svar
3
· Visningar
3 630
Senast: Yrja
·
L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 528
Senast: Em3li3
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 573
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka