TygerTyger
Trådstartare
Här kan vi sprida information som våra medmänniskor skulle gynnas av att ha tillgång till och som uppenbarligen inte har nått alla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När tunnelbanan är full så får du faktiskt inte plats
Om en person plockar lösgodis och du kommer dit och ska börja plocka, börja då gärna på den sida där den plockande redan gått så ni slipper krocka någonstans på mitten och trängas. Följ med i färdriktningen för bövelen.
Synden straffar sig självtHaha, tur inte vi sågs vid godiset idag då! Glömde godiset först och fick vända, vilket gjorde att jag kom på det från helt fel håll.
Och fan vad besvärligt det blev, det grymtades en hel del vid hallon-lakritsskallarna och så missade jag helt Ploppen för den skymdes av två sura danskar.
Högertrafik gäller vid all framåtrörelse även i trånga trappor och i alla former av passager, trottoarer, gångbanor och cykelbanor
Högertrafik gäller vid all framåtrörelse även i trånga trappor och i alla former av passager, trottoarer, gångbanor och cykelbanor
Utom passagen mellan pendeltågen och tunnelbanan vid T-centralen.
I en rulltrappa står du till höger och går till vänster. Alternativt: om det är lite folk, går långsamt till höger och springer till vänster.
Kompletterar: det beror på vilken tid man kommer. Sambon som åker i dunderrusningen hamnar i högertrafik. Fattar inte alls varför det är vänstertrafik där. Jag blir skitsne och envisas med att gå till högerUtom passagen mellan pendeltågen och tunnelbanan vid T-centralen.
I en rulltrappa står du till höger och går till vänster. Alternativt: om det är lite folk, går långsamt till höger och springer till vänster.
Synden straffar sig självt
Om en person plockar lösgodis och du kommer dit och ska börja plocka, börja då gärna på den sida där den plockande redan gått så ni slipper krocka någonstans på mitten och trängas. Följ med i färdriktningen för bövelen.
Kompletterar: det beror på vilken tid man kommer. Sambon som åker i dunderrusningen hamnar i högertrafik. Fattar inte alls varför det är vänstertrafik där. Jag blir skitsne och envisas med att gå till höger